Vissza kell jelezni a cégeknek az álláskeresésnél

Visszajelzés álláskeresésnél

Van akit nem zavar, ha nem jeleznek vissza a cégek az állásra való jelentkezésnél, de sokan elbizonytalanodnak emiatt, ugyanakkor a vállalat hírnevének sem tesz jót a reakció elmaradása.

A jó jelöltélmény és a vállalat pozitív munkaadói hírnevének fenntartása miatt viszont fontos odafigyelniük a cégeknek a visszajelzésekre. A nagykorú magyarok negyede keres jelenleg aktívan munkát, akár a már meglévő állása mellett – derült ki egy álláskereső cég felméréséből. Az elmúlt két évben állást keresőknek mindössze 5 százaléka mondhatta el magáról, hogy minden elküldött pályázatára kapott visszajelzést a hirdetőtől. Éleződik a munkaerőpiaci feszültség.

Ez a jelenség pedig gyakoribb az alacsonyabb végzettségűek esetében. A válaszadók 16 százaléka mondta azt, hogy csak akkor kapott választ, ha a pályázatok szűrése számára pozitív eredménnyel zárult és behívták állásinterjúra, negatív eredmény esetén nem. Nagyon rossz képet fest a cégekről, ha nem jeleznek a jelentkezőknek. Amennyiben egy cég nem kíván együtt dolgozni egy adott jelentkezővel, sok esetben semmilyen választ nem küld nekik. Ez viszont kifejezetten rossz fényt vet egy vállalatra.

Elég lenne egy automatikus értesítés

Nemleges válasz esetén elég lenne csak egy akár automatikus értesítés az eredményről – ezt a felmérésben résztvevők 55 százaléka mondta. 42 százalékuk viszont szívesen fogadna részletes indoklást is az elutasítás okáról és 44 százalék szívesen foganda információt arról is, ha elhúzódik a kiválasztási folyamat. Az álláskeresők mindössze 3 százaléka mondta azt, hogy nincs szüksége semmilyen értesítésre.

A munkavállalók számára tehát fontos, hogy hozzájussanak a megfelelő információkhoz a toborzási folyamat egyes fázisaiban függetlenül annak eredményétől. Az indoklással a cégek segíthetik a jelentkezőket abban, hogy tudatosabban mérlegeljék a jelentkezéseiket és állítsák össze a pályázataikat, ez pedig a munkaadók számára hosszú távon több releváns önéletrajzot eredményezhet. A jelentkezőkkel való rendszeres kommunikációra odafigyelni gyakran erőforrásigényes, viszont annál fontosabb a cégek jó munkáltatói hírnevének fenntartása és javítása érdekében.

Forrás: vg.hu

További cikkek