A mesterséges intelligenciát főként a marketing területen használják, de a gyártási folyamatokban és a logisztika területén is kezd elterjedni. Egy felmérés szerint a tapasztalatok azt mutatják, hogy pozitív irányba változik a munka hatékonysága.
Egy friss felmérés szerint a válaszadók több mint fele tart attól, hogy a mesterséges intelligencia miatt hátrányba kerülhetnek a munkaerőpiacon. A Magyar Termék augusztus elején 260 védjegyhasználó partnere között készített felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen mértékben vezették be a mesterséges intelligenciát az üzleti, gyártási folyamataikba, és mi a véleményük annak hatékonyságáról.
A HRPortal beszámolója szerint az eredmények alapján több mint háromnegyedük (77 százalék) már aktívan használja a mesterséges intelligenciát.
- A leggyakoribb alkalmazási terület a marketing (64 százalék), ahol az MI-t például a fogyasztói trendek elemzésére és célzott kampányok kidolgozására használják.
- A második legfontosabb terület a gyártás (28 százalék), ahol a termelési folyamatok optimalizálása és az automatizáció révén növelik a cégek a hatékonyságukat.
- A harmadik terület a logisztika (21 százalék), itt különösen a szállítási útvonalak optimalizálásában és a készletgazdálkodásban veszik igénybe a mesterséges intelligenciát.
Hatékonyság javulása
A mesterséges intelligencia alkalmazó vállalatok 73 százaléka már most tapasztalja a saját hatékonyságának javulását. A CBA kérdőíves felmérését közel kétezren töltöttek ki. A kutatás azt vizsgálta, hogy ismerik-e és milyen területeken alkalmazzák a fiatalok az MI technológiákat, valamint mit gondolnak a mesterséges intelligenciáról. A felmérés eredményei szerint a kérdőívet kitöltők 96,4 százaléka ismeri a mesterséges intelligenciát, 80 százalékuk már igénybe is vett ilyen alkalmazást.
Utóbbiak egyharmada leginkább keresésre, adat- és információ gyűjtésre, újabb egyharmaduk szövegírásra- és szerkesztésre használja az iskolai, munkahelyi feladatok elvégzésénél. Arra a kérdésre, hogy elképzelhetőnek tartja-e, hogy a munkaerőpiacon hátrányba kerülhet a mesterséges intelligencia miatt, 55,5 százalékuk igennel válaszolt, ennek ellenére 61 százalékuk ajánlaná a mesterséges intelligencia használatát a barátainak és az ismerőseinek. A felhő alapú szolgáltatásokat még csak-csak használják, de a közösségi platformokat már jóval kevesebben, hogy a mesterséges intelligenciáról ne is beszéljünk. Szeretik viszont az online értékesítést.
Forrás: economx.hu