Minél alaposabban készül egy cég, minél aktívabbak a vállalati toborzók, annál több jó jelöltet talál a meghirdetett pozíciókra. Ez az egyik alapigazsága az utóbbi évek (online) állásbörzéinek. A legnagyobb hazai karrierfórumra, a HVG Online Állásbörzére közel 100 000 álláskeresőt várnak a szervezők október 5. és 7. között.
Praktikus tanácsok arra, hogy munkaadóként miért érdemes itt lenni, és hogyan lehet kihozni a maximumot belőle.. Akadt példa arra, hogy valaki több száz önéletrajzot gyűjtött. Ám nem a mennyiség a legfontosabb, hanem a minőség. Nehezen betölthető, speciális munkaköröknél már 5-10 releváns CV is nagy érték. Kiket lehet elérni munkaadóként a HVG Online Állásbörzén? Az álláskeresők nagy része felsőfokú vagy szakirányú középfokú végzettségű, túlnyomó részük idegen nyelveket beszél. Tavasszal a legtöbben értékesítési, marketing, HR, pénzügyi és informatikai pozíciók iránt érdeklődtek. Jelentős arányt képviseltek az olyan jelöltek, akik a nyelvtudást igénylő ügyfélszolgálatos (SSC, BSC) pozíciókat keresték. Közel 10 ezer látogató pedig a szakmunkák, fizikai munkák iránt érdeklődött. Nézzük, hogyan lehet őket a HVG Online Állásbörze eszköztárával elérni. Legyen figyelemfelkeltő a stand Az állásbörzén minden résztvevő cég virtuális standon jelenik meg. Fontos változás, hogy az idei online állásbörzén a kiállítók többféle standszínből választhatnak, így jobban szem előtt lehetnek a kiállítótérben. Fetölthetünk saját videóanyagot, a stand hátterében lehet poszter és cégbemutató egyaránt. Fontos, hogy házon belül, még az esemény előtt teszteld a stand kinézetét. Azért is tanácsos minél több információt megadni, mert a tapasztalatok szerint akkor jobb minőségű pályázati anyagok érkeznek, kevesebb a kérdőjel a jelöltekben. Növelheti a stand és az állások látogatottságát, hogy a cégek az állások találati listájában kiemelhetik pozícióikat. Nagy a potenciál a chat funkcióban, ráadásul az álláskeresők – legutóbbi felmérésünk szerint – ezt a CV leadás után a 2. legfontosabb funkciónak tartják. Idei újdonság: Lesz publikus chat és videóchatre is nyílik lehetőség. Ezen kívül a munkaadók is megszólíthatják az állásbörze felületére belépett álláskeresőket, tehát az első kapcsolatfelvételt nem kell az álláskeresőnek kezdeményeznie. A toborzó cég az álláskereső profiloldalára kattintva láthatja, hogy a jelölt mely területen keres munkát, így „ráírva” máris elkezdődhet a párbeszéd. Érdemes több HR-es munkatársat bevonni a chatelésbe, akár egymást váltva is. A megszólítás jó visszajelzés az álláskeresőnek, hogy keresett a piacon, így vélhetően ő is több időt tölt az állásbörzén és az őt megszólító cég standján. Közhelyek helyett konkrét válaszokat!Lényeges az is, hogy milyen reakciót kap kérdéseire az álláskereső. A leggyakoribb panasz, hogy a cégek a „Nézze meg a weboldalunkon” mondattal próbálják lezárni a standra látogatókkal a beszélgetést. Próbáljunk ehelyett személyre szabott választ adni, kérdezzünk vissza, ha kevés az információ, nézzük meg, hogy állásajánlataink közül melyik jöhet szóba. Ha nagyon ígéretes a jelölt, ne habozzunk, akár online interjúidőpontot is megbeszélhetünk. Tartsuk szem előtt, hogy itt a többi kiállító is harcol a legjobbakért.A jelöltek elcsábítása mellett a munkaadói image építésében is fontos eszköz a céges webelődás, amely idén is lesz az állásbörzén. Ebből akkor hozható ki a maximum, ha pontosan tudjuk, kiket keresünk és nekik mi a legfontosabb info. Ez lehet szakmai vagy a munkahelyi környezetet, a cégen belüli előrelépési lehetőségeket bemutató webinárium. Kell hozzá egy figyelmet felkeltő cím, egy hiteles előadó és nyitottság az álláskeresők legkülönfélébb kérdései iránt. A legjobb pedig az, hogy a keresett pozícióban dolgozó munkavállalókat is bevonják a webelőadásba. Forrás: hvg.hu