Komoly sofőrhiánnyal küzdenek a közlekedési vállalatok, a BKV képzésekkel, a MÁV sajátos akciótervvel próbál embereket csábítani magához. A BKV 2017-ben megállította a járművezetői létszám csökkenését, azóta emelkedés figyelhető meg, de a felvétel továbbra is folyamatos.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint tavaly ilyenkor az autóbuszokról 3-400 sofőr hiányozhatott, ez most 200-250 körül lehet. A BKV külsősöket is alkalmaz besegítőként, van például olyan, aki főállásban tanárként dolgozik, szabadidejében pedig buszsofőr. A MÁV-nál szinte minden területen tapasztalható a munkaerőhiány: pénztáros, vezető jegyvizsgáló, mozdonyvezető, járműszerelő, tolatásvezető, biztosítóberendezési és távközlési műszerész, felsővezeték-szerelő, forgalmi szolgálattevő és mérnök. A Vasutasok Szakszervezetének elnöke arról beszélt, hogy a 700 fős létszámhiány már gyakorlati működési gondokat is okoz, a váci vonalról vonatjáratok maradnak ki, mert vagy a jegyvizsgáló vagy a mozdvonyvezető hiányzik.
Forrás: alfahir.hu