Vezetői stílusok

Minden vállalat szeretne még sikeresebb lenni. Ehhez azonban célokat kell kitűzni, és elérni. A XXI. sz. változásaihoz igazodni kell, különben a cégek lemaradnak a versenytársaktól. Egy vezető nagyban meghatározhatja azt, hogy a cég mennyire sikeres, és elismert a piacon. Amilyen a vezetés, vagy maga a vezető, nagy valószínűséggel olyan lesz a vállalat megítélése is. Különböző vezetői stílusokat különböztetünk meg egymástól. Vizsgáljuk meg a felépítő (strukturáló) vezetői stílust:

  • A vezető konkrétan meghatározza az elérendő célokat, és kihangsúlyozza az elvégzendő feladatokat. Továbbá azt is meghatározza, hogy a feladatokat miként kell megoldani.
  • Aki ezt a vezetői stílust alkalmazza, rendszeresen ellenőrzi az alkalmazottakat.
  • A vezetői stílus mottója: Az alkalmazottakat meg kell tanítani arra, hogy sikeresen elvégezzék a kiszabott feladatokat, majd ha ez megtörtént, akkor a teljesítményüket jutalmazni kell.
  • Dicséretet, vagy jutalmat mindaddig nem szabad adni, ameddig nem végezték el a meghatározott feladatokat, ugyanakkor figyelni kell arra, hogy a véleményezés ne legyen kellemetlen, és barátságtalan!
  • Ez a stílus a hatékonyságot, és a biztos feladatvégzést szolgálja!

Milyen esetekben működhet a felépítő vezetési stílus?

  • Amennyiben egy új személyt vezetünk, vagy olyan dolgozót, akinek kevés a tapasztalata
  • Ha a személy nem motivált, vagy nem szívesen végzi el a feladatokat!
  • Ha a munkavállaló jóval az átlag alatt teljesít!
  • A dolgozónak nagyon kevés önbizalma van, és igényli azt, hogy megmondják neki, mit csináljon.

Milyen esetekben nem működhet?

  • A munkavállaló szakképzett, és rendelkezik tapasztalattal!
  • Motivált munkavállalónál, aki jóval az átlag felett teljesít, és tisztában van képességeivel!

További cikkek