Fókuszban a jutalmazás! Érdemes meghálálni a munkavállalók fáradozásait!

A jövőben a vállalatoknak foglalkozniuk kell munkavállalóikkal, különben másik munkahely után nézhetnek. Nem elég egyszer kihangsúlyozni, hogy a jövőben az egyik legnagyobb probléma a munkaerő megtartás, és az új emberek toborzása lesz, ha nem változik a helyzet. Mit tehetnek a vállalatok azért, hogy a dolgozók ne nézzenek másik munka után?

  • Belső jutalmak: Közvetlenül nem személytől érkezik, hanem a munkafolyamattal kapcsolatos belső érzelmi viszonyból fakad. Különböző fajtái ismertek: Éreztetni kell a dolgozóval, hogy munkája értékes, és fontos. Biztosítani kell a részvételt együttes döntéshozatalban. Több felelősséget kell adni a munkavállalók kezébe, és biztosítani kell a feladatok változatosságát is. Adjuk meg a lehetőséget a fejlődésre, és a közvetlen visszajelzésre is.
  • Személyügyi jutalmak: A munkaviszonyhoz, vagy munkafolyamatokhoz kapcsolódó, általában formalizált keretek között megjelenő jutalmakról lehet beszélni. Főbb megjelenési formái a következők:
  • munkafeltételek javítása, munkabiztonság,
  • rugalmas munkaidő biztosítása, kitüntetés, vagy ajándék,
  • előléptetés, vállalati kultúra, ünneplés, vagy rendezvényen való részvétel
  • Munkakapcsolatokból fakadó jutalmak: A munkatársaktól, külső-belső céges partnerektől, vagy a vezetőtől is származhatnak: Mindezek miben nyilvánulhatnak meg?
  • korrektség, inspirálás, igényfelkeltés,
  • tájékoztatás, oktatás, fejlesztés, munkafeltétel biztosítás
  • segítés, támogatás, javaslatfelkarolás
  • célegyeztetés, teljesítményelvárás
  • A vezetésen is múlik, hogy milyen munkakörnyezet alakul ki a vállalatnál. Ennek értelmében fontos, hogy a dolgozók támogassák egymást, legyen jelen a személyes figyelem, a megértés egymás között. Fontos továbbá a bizalom, és a fontosságtudat.

További cikkek