Minden vállalat szeretne még sikeresebb lenni. Ehhez azonban célokat kell kitűzni, és elérni. A XXI. sz. változásaihoz igazodni kell, különben a cégek lemaradnak a versenytársaktól. Egy vezető nagyban meghatározhatja azt, hogy a cég mennyire sikeres, és elismert a piacon. Amilyen a vezetés, vagy maga a vezető, nagy valószínűséggel olyan lesz a vállalat megítélése is. Különböző vezetői stílusokat különböztetünk meg egymástól. Vizsgáljuk meg a felépítő (strukturáló) vezetői stílust:
- A vezető konkrétan meghatározza az elérendő célokat, és kihangsúlyozza az elvégzendő feladatokat. Továbbá azt is meghatározza, hogy a feladatokat miként kell megoldani.
- Aki ezt a vezetői stílust alkalmazza, rendszeresen ellenőrzi az alkalmazottakat.
- A vezetői stílus mottója: Az alkalmazottakat meg kell tanítani arra, hogy sikeresen elvégezzék a kiszabott feladatokat, majd ha ez megtörtént, akkor a teljesítményüket jutalmazni kell.
- Dicséretet, vagy jutalmat mindaddig nem szabad adni, ameddig nem végezték el a meghatározott feladatokat, ugyanakkor figyelni kell arra, hogy a véleményezés ne legyen kellemetlen, és barátságtalan!
- Ez a stílus a hatékonyságot, és a biztos feladatvégzést szolgálja!
Milyen esetekben működhet a felépítő vezetési stílus?
- Amennyiben egy új személyt vezetünk, vagy olyan dolgozót, akinek kevés a tapasztalata
- Ha a személy nem motivált, vagy nem szívesen végzi el a feladatokat!
- Ha a munkavállaló jóval az átlag alatt teljesít!
- A dolgozónak nagyon kevés önbizalma van, és igényli azt, hogy megmondják neki, mit csináljon.
Milyen esetekben nem működhet?
- A munkavállaló szakképzett, és rendelkezik tapasztalattal!
- Motivált munkavállalónál, aki jóval az átlag felett teljesít, és tisztában van képességeivel!