Hajlamosak lehetünk arra, hogy egyes feladatokat elhanyagolunk a munkahelyen. Nem is kell emlegetni, a sokak által utált adminisztrációt. Tetszik vagy sem, ez a munkafolyamat is hozzátartozik a tevékenységhez. Amennyiben lehet, ne halogassuk az adminisztrációs munkát, mert előbb vagy utóbb úgy is neki kell állni, és meg kell csinálni. A helyzetet súlyosbíthatja az, ha határidőre kell megcsinálni mindezt. Eleve sok a munkánk, ki sem látszunk a teendőkből. Úgy érezhetük, hogy káosz uralkodik irodánkban. Mit tehetünk azért, hogy hatékonyabban dolgozzunk?
- Mindenekelőtt fontos, hogy rendszerezzük teendőinket. Nézzük meg, hogy melyek azok a munkák, amelyek elsőbbséget élveznek, és nagyon fontosak.
- Időrendi sorrendbe rendszerezzük iratainkat az íróasztalon. Azok a dokumentumok kerüljenek legfelülre, amelyek nem tűrnek halasztást, majd úgy haladjunk a kevésbé fontosak felé, vagy amelyek még ráérnek.
- Használjuk ki az okostelefonunk nyújtotta előnyöket, és jegyezzük fel mindazokat a munkafolyamatokat, amelyeket okvetlenül meg kell csinálnunk.
- Ha a régi módszerek hívei vagyunk, akkor erre tökéletes lehet egy határidőnapló is.
Egy dologra törekedjünk, mégpedig arra, hogy munkánkra sose legyen kifogás. Ez a mi lelkiismeretünkön is múlik, hiszen érezzük, és tudjuk, hogy kellően odatesszük-e magunkat, vagy csak azokat a munkafolyamatokat végezzük el, amelyeket mindenképpen meg kell csinálnunk.