Milyen képességekre van szükség egy adminisztratív munkához?

Álláskeresés során először arról kell döntést hoznunk, hogy fizikai vagy szellemi munkakörben szeretnénk-e dolgozni. Munkát hosszútávra keresünk, így nem árt alaposan átgondolni döntésünket. A legtöbben szellemi munkakört pályáznak meg. Mégis kényelmesebb egy irodában dolgozni, mint fizikai munkát végezni napi 8 órában. Azonban egy irodai adminisztratív munkához egyre több elvárásnak kell megfelelni. Nézzük meg a követelményeket:

  • Kommunikációs képesség: Mindenképpen előnyt jelenthet számunkra, ha valamilyen kommunikációs képesítéssel rendelkezünk. Ez egy plusz, amit fel tudunk mutatni végzettségünk mellé. Ha egy interjún megkérdezik tőlünk, miért mi lennénk a legalkalmasabbak a pozícióra? Elmondhatjuk, hogy a többiekkel ellentétben nekünk szakirányú végzettségünk van.
  • Nyelvismeret: Egy irodai adminisztratív munkához is szükséges a nyelvismeret. A legtöbb helyre elegendő az alapfokú angol nyelvtudás, ugyanakkor előfordulhatnak olyan cégek, amelyek magasabb szintű nyelvismeretet követelhetnek meg tőlünk. Az angol mellett akár németül is tudnunk kell beszélni.
  • Számítógépes ismeretek: Ha be szeretnénk tölteni az állást, bizony értenünk kell a számítógéphez. Különösen a Word, az Excel, és a Power Point programokat kell ismernünk. Van, amelyiket csak felhasználói szinten kell tudnunk, van olyan is, amelyet magasabb szinten kell ismernünk.
  • Korábbi tapasztalatok: A vállalatok örülnek a tapasztalt munkaerőnek, hiszen nem kell sok időt „vesződni” a betanítással. Általában a tapasztalati időt beleírják az álláshirdetésbe, erre figyeljünk oda. A legtöbb helyen minimum 1-2 éves tapasztalatot várnak el tőlünk.

Milyen feladatokra számíthatunk?

  • Adatok számítógépre történő felvitelét kell elvégeznünk,
  • Nyomtatás, és szkennelés
  • Beérkező hívások fogadása, ügyfelek felhívása
  • Prezentáció készítés
  • Levelek, számlák postára adása, egyéb adminisztrációs feladatok elvégzése

További cikkek