Ugyan hogy nézne már ki, ha a főnökünknek nem lenne saját irodája. Akkor ő hol dolgozna? Amúgy is minek neki iroda? Általában csak bejön, szétnéz, leoszt pár utasítást, minden legyen meg holnapra, majd megy haza. Legfőképpen ezt gondolhatjuk a legtöbb vezetőről, pedig azért korántsem ilyen egyszerű a dolog. A vezetők is dolgoznak, még ha mi ebből nem is sokat látunk. Na de miért van szüksége a főnöknek külön irodára?
- Először is, mert ő a főnök, és ez neki jár.
- Egy különálló iroda a vezetőnek, presztízskérdést jelent. A legtöbb helyen fontos személyek keresik fel a főnököket, és valahol fogadni kell őket. Vegyünk alapul egy szállodát. Nem lehet mindig a szálloda halljában lebonyolítani egy tárgyalást, vagy megbeszélést. Milyen már az, hogy a különböző megbeszéléseket kávézóban, vagy más vendéglátóhelyen kell lebonyolítani. Persze ez ma már elfogadott, de a fontosabb tárgyalásokra mégiscsak a tulajdonos irodájában kerül sor. Különösen akkor, ha ezek nem tartoznak másokra. Zárt ajtó mögött mégis egyszerűbben lehet megállapodni.
- Egy vezetőt bármikor meglátogathatja a családja is. Ilyenkor jó az, ha tudja őket fogadni egy irodában, és a család is meg lesz elégedve, hogy apának milyen cool munkahelye van…
- Nemcsak vendégek mennek a főnökhöz, hanem a munkavállalók is. Problémák mindig adódnak, ezeket meg kell oldani. Hol máshol lehet nyugodtan beszélni a főnökkel, mint a saját irodájában?
- Mind tudjuk, hogy a vezetőnek milyen fontos dolga van, és neki szüksége van külön irodára ahhoz, hogy jól végezze munkáját.
- Egy külön irodával a vezető tiszteletet vívhat ki a munkavállalóktól. Természetesen ehhez empatikusan is kell viselkednie a dolgozókkal szemben. Az iroda csak egy plusz dolgot jelent ebben az esetben.
- Nem utolsósorban pedig a vezetői iroda jelképezi, hogy a főnök uralja a vállalatot.