Amikor állásra jelentkezünk, természetesen jó, ha tisztában vagyunk képességeinkkel. Ha rábukkanunk egy álláshirdetésre, akkor láthatóvá válik számunkra, melyek azok a kompetenciák, amelyeket elvárnak tőlünk a cégek. Sokszor olvashatjuk azt, hogy kiváló kommunikációs készséggel, nyelvtudással, tapasztalattal kell rendelkeznünk. Mindemellett jó, ha mobilisak is vagyunk, tehát minél több dolgot tudunk elvégezni. Azonban vannak olyan képességek, amelyeket nem mindig szoktak beleírni a cégek az álláshirdetésbe, ugyanakkor elvárják tőlünk ezeket is. Melyek lehetnek ezek?
- Pontos, és precíz munkavégzés: A vállalatok elvárják tőlünk, hogy legjobb tudásunk szerint végezzük el munkánkat.
- Hatékonyság: A cégnek akkor éri meg foglalkoztatni bennünket, ha hatékonyan végezzük munkánkat. Mindehhez persze motiváció is szükséges.
- Elkötelezettség: Hatékonyan akkor tudjuk elvégezni a ránk szabott feladatokat, ha tudunk azonosulni a vállalat célkitűzéseivel. Fontos, hogy magunkénak érezzük munkánkat.
- Megbízhatóság: Mondani sem kell, hogy ez a legfontosabb emberi tényező. Nagyon sok helyen pénzzel kell bánni, és nem mindegy, ki kezeli az adott pénzösszeget.
- Őszinteség, és alkalmazkodó képesség
- Empátia
Sokszor ezeket az emberi tulajdonságokat a vállalatok nem írják bele az álláshirdetésekbe, de tudjunk róluk, hogy mindezekkel is rendelkeznünk kell, ha hosszú távon szeretnénk dolgozni egy cégnél.
Nem is gondolnánk, de egy felvételi elbeszélgetésen is sok minden kiderülhet rólunk. Ha nem nézünk a HR-es szemébe, például ez azt sugallhatja, hogy nem vagyunk őszinték.