A vállalatok így tarthatják meg a munkaerőt koronavírus idején!

Egészen új helyzet állt elő a koronavírus megjelenésével. Számos vállalat veszélybe került, főleg a turizmus szektorban. A szállodák és a fürdők átmeneti jelleggel szüneteltetik a vendégfogadást. Kézenfekvő volt ez az intézkedés, ugyanis a vendégek sorra mondták le a foglalásokat, a fürdőkben is visszaesett a forgalom. Alacsony vendégfoglaltság, és forgalom mellett nincs értelme nyitva tartani. A vállalatoknak is az a célja, hogy amennyire csak tudják, de megőrizzék munkavállalóik egészségét!

A munkáltatói márkáról azt kell tudni, hogy olyan intézkedések összességét jelenti, amelyek elősegítik a jelenlegi munkavállalók megtartását, valamint az új emberek toborzásában is nagy szerepe van. A jelenlegi helyzetre való tekintettel most meg inkább előtérbe kerül a munkáltatói márka. Fontos, hogy a vállalatok többsége hogyan kommunikálja a jelenlegi válsághelyzetet a dolgozók felé! A belső kommunikáció szintén közrejátszik ebben! Néhány esetleges forgatókönyv a vállalatok részéről! Megint azt lehet mondani, hogy a szállodaláncok, és a nagyszállodák vannak szerencsésebb helyzetben:

  • Az első forgatókönyv az, hogy a szállodák kiadhatják a szabadságot a munkavállalók részére! A legtöbb szálloda leginkább ezt helyezheti előtérbe!
  • A második forgatókönyv az, hogy a dolgozók elmehetnek táppénzre, ezzel vállalva azt, hogy lemondanak jövedelmük egy részéről! Gondoljunk bele, ez a megoldás még mindig jobb, mintha a munkavállalók bér nélkül maradnának!
  • A harmadik forgatókönyv az lehet, hogy közös megállapodás esetén a vállalatok 4-6 órás állásbérben állapodhatnak meg a dolgozókkal!
  • Egy jó kommunikáció tartalmazza még azt is, hogy a cégek jelenleg nem gondolkodnak csoportos leépítésben, továbbá a veszélyhelyzet elmúltával ugyanúgy számítanak jelenlegi dolgozóikra!

A munkáltatói márka egyben a bizalomra is épül! Ilyen helyzetben a munkavállalók iránymutatást és megnyugtatást is várnak a vezetőségtől! Ezen a példán keresztül láthatjuk, hogy a nagy szállodaláncok, és a nagy szállodák így próbálják megtartani a jelenlegi munkaerőt ebben az embert próbáló időszakban! Ezúton szeretnénk kitartást kívánni mindenkinek, akinek munkájára nagy hatással van a kialakult helyzet! Előbb, vagy utóbb, de túlleszünk ezen is, és minden visszaáll a régi kerékvágásba!

További cikkek