Egy vállalatnál nagyon fontos a kultúra, hiszen azáltal kerül egyrészt megítélésre a vállalat. A vállalati kultúra a tagok által elfogadott hiedelmek, meggyőződések rendszere, amelyet átadnak az újonnan érkezőknek, és hirdetik, mint kívánt magatartási formát. A vállalati kultúra hatással van a cég tevékenységére is. A kultúrának vannak összetevői is, ezeket vizsgáljuk meg közelebbről:
- Döntéshozatal az alapítók által: Az alapítók fontos döntéseket hoznak meg azzal kapcsolatban, hogy kiket alkalmaznak a vállalatnál, milyen célokat kell elérnie a cégnek, s mindezt milyen stratégiával kívánja elérni.
- Célkitűzés: Meghatározott célok nélkül nincs tevékenység, és nincs szervezeti kultúra sem! A célokkal együtt meg kell határozni a kívánt magatartást is.
- A kommunikáció stílusa: A társadalmi berendezkedés az, ami meghatározza a kommunikáció stílusát.
- Különböző értékek: Fontos letisztázni, hogy a vezetés mit vár el a munkavállalóktól. Milyen képességekre és kompetenciákra lesz szükség a munkavégzéshez, valamint szükséges-e továbbképzéseken részt venniük a jövőbeni feladatok miatt.
- Vannak olyan történetek, amelyek hatással vannak a szervezeti kultúrára, és amelyek befolyásolhatják a tevékenységet. A munkavállalókon múlik, hogy képesek-e tanulni mind a jó, és a rossz történetekből, s tudják-e alkalmazni a jókat munkájuk során.