A vállalati hírnév minden cég számára fontos szempontnak minősül. Egy cég sikere mindig a munkavállalók teljesítményétől függ. Azonban egy vállalat hiába profitál, ha a hírneve nem a legjobb.
A munkáltatói márkaépítés lesz a közeljövőben a cégek legfontosabb feladata, és ezt akkor is szem előtt kell tartani, amikor egy munkavállaló otthagyja a céget. Sok vállalat elköveti azt a hibát, hogy minden hidat feléget egy dolgozó távozásakor. Bele sem gondolnak, hogy egy „elveszített tehetségben” mennyi potenciál lakozik. Ráadásul, ha egy munkavállaló rossz szájízzel távozik a cégtől, akkor rossz hírét keltheti a munkahelynek: Hogyan is teheti ezt meg?
- A csalódott, és dühös alkalmazott internetes fórumokon leírhatja rossz tapasztalatait a vállalattal kapcsolatban.
- „ Nem érdemes ide jönni, csak kihasználják az embert”- sorolhatnánk.
Szerencsére, ma már a vállalatok többsége felismerte azt, hogy nemcsak egy új munkavállaló belépési élményét kell biztosítani, hanem egy távozó munkatárs kilépési élményét is! Hogy lehet ezt biztosítani?
- Meg kell köszönni a munkáját, és tudatosítani kell benne, hogy ide bármikor visszajöhet.
- Ha valóban jó viszony volt a munkavállaló és a vezetőség között, akkor el lehet mondani: szívesen venné a cég, ha gyakran hallana felőle.
Vannak olyan cégek, amelyek szívesen alkalmazzák újra volt dolgozóikat! Miért is?
- Elsősorban azért, mert egy régi-új kolléga ismeri a szervezetet, könnyen azonosul az elvárásokkal. Ráadásul egy cég rengeteg időt spórol meg a betanítási folyamattal, mint egy új munkavállalónál!
- A „visszaszerzett tehetség” újabb tapasztalatait, ha megfelelőek, be lehet integrálni a vállalati kultúrába!