Manapság a vállalatok nemcsak a hatékonyságot várhajták el tőlünk, hanem azt is, hogy gyorsan és jól dolgozzunk. Nem egyszer fordul elő, hogy az alapfeladatainkon kívül más feladatokat is meg kell csinálnunk. A kérdés az, hogy valóban jó-e a multitasking?
- Stresszt válthat ki belőlünk az, ha egyszerre sok feladatot kell megcsinálnunk, ráadásul mindezt határidőre.
- Sokfelé kell figyelnünk egyszerre, s mindez hatással lehet a hatékonyságra is.
- Amennyiben számos feladatot kell megcsinálnunk, csökkenthetjük a bennünk lévő stresszt úgy, hogy rendszerezzük a feladatokat. Vegyük előre azokat, amelyek nem tűrnek halasztást, és soroljuk hátra azokat a teendőket, amelyek még ráérnek!
- „Mondd nyugodtan, figyelek közben, csak elküldöm még ezt az e-mailt!” Nagy tévedés, ha azt gondoljuk, hogy lehet kétfelé figyelni! A figyelem ebben az esetben csak 1 felé fog összpontosulni, méghozzá az e-mailre! Még ha fél füllel figyelünk is partnerünkre, nem minden információt fog befogadni az agyunk!
- A multitasking már hozzátartozik a modern életünkhöz, és a legegyszerűbben úgy tudjuk kordában tartani, ha rendszerezzük teendőinket, így kevesebb dolgot kell csinálnunk egyszerre!