Folyamatosan azt halljuk hogy a cégeknél óriási a munkaerőhiány! A munkaerőmegtartás, és a toborzás kiemelt jelentőségű lesz a közeljövőben! A „bevált és régi motorosok” maradnak a cégnél, a vállalat tudja hogyan kell őket megtartani. A hatékonyság, és termelékenység fenntartásához szükség van új munkaerőre is. Milyen intézkedéseket tesznek a cégek azért, hogy új alkalmazottakra tegyenek szert?
- Amit a legegyszerűbben megtehet egy vállalat, hogy felad egy álláshirdetést az interneten, vagy egy újságban. Ebben leírja, hogy milyen vállalatról van szó, mivel foglalkozik, melyek elvárások, és a bérezést is feltüntetheti a hirdetés végén.
- Ezt követően a HR-esek lefolytatják az interjúkat, majd kiválasztják a megfelelő személyt a pozícióra!
- A vállalatok kitelepülhetnek egy állásbörzére is, ahol népszerűsíthetik magukat. Ehhez természetesen megfelelő tárgyi, és személyi feltételek szükségesek, valamint kellő felkészültség is. A tárgyi feltételek közé sorolható a molinó, vagy a stand biztosítása, ajándéktárgyak: vállalati logóval ellátott póló, toll, bögre stb. A személyi feltételeket a „hostok-hostessek” testesítik meg, akik ebben az esetben a vállalatnál dolgozó közép, vagy felsővezető. A programok között szerepelhet akár egy próbainterjú, beszélgetés az érdeklődőkkel, mit várnak el egy vállalattól stb.
- Egy cég iskolalátogatást is tehet, azért, hogy népszerűsítse magát, és új munkaerőt toborozzon. Legfőképpen végzős osztályokat szoktak felkeresni a vállalatok. Itt sokkal tartalmasabban el lehet mondani mivel foglalkozik az adott cég, mióta van a piacon, milyen lehetőségeket kínál a jelentkezők számára. A tárgyi feltételeket ebben az esetben is lehet alkalmazni: szóróanyagok, tollak, bögrék osztogatása!
A közeljövőben még nagyobb hangsúlyt kell fektetni az új munkaerő megszerzésére! A megtartás az már egy másik téma lesz.