A munkakeresés nem megy egyik pillanatról a másikra, még akkor sem, ha munkaerőhiány van az országban. Lehangoló lehet, hogy már a sokadik e-mailünkre sem reagálnak a vállalatok. Ilyenkor hajlamosak lehetünk elgondolkodni azon, hogy lehet az önéletrajzunkkal van-e probléma, holott jól megírtuk azt. Ahogy telnek-múlnak a hetek, hajlamosak lehetünk pánikba esni, vajon mikor találunk munkát, pénzre pedig szükségünk van.
Nem kell aggódni, van megoldás. Ha úgy érezzük, hogy egyedül nem megy, kérhetünk külső segítséget is. Látogassunk el a hozzánk legközelebb eső Munkaügyi Központba, és regisztráltassuk be magunkat aktív álláskeresőként. Mit is kell magunkkal vinni?
- Legyen nálunk a személyigazolványunk, és lakcímkártyánk,
- Vigyük magunkkal iskolai végzettségünket igazoló dokumentumainkat, valamint a biztonság kedvéért legyen nálunk TAJ és adókártyánk is!
A Munkaügyi Központ ügyintézői készséggel segítenek nekünk mindenben. A regisztráció során megkérdezhetik, tőlünk milyen munkakör érdekel bennünket. Adjuk meg érdeklődési körünket, mert ezek alapján fognak bennünket regisztrálni. Amennyiben adódik egy munkalehetőség, akkor értesíteni fognak bennünket, tehát kiközvetítenek egy vállalathoz.
Jó tudni, hogy a Munkaügyi Hivatallal kötött megállapodásnak feltételei vannak:
- A Központ segít nekünk abban, hogy munkát találjunk, de emellett nekünk is keresni kell a lehetőségeket!
- Részt kell vennünk egy csoportos foglalkozáson, ahol elmondják nekünk melyek az álláskeresés buktatói, hogyan tudunk hatékonyan állást találni, és melyek azok az elérhetőségek, ahol rábukkanhatunk álláslehetőségekre!
- Amennyiben sikerült munkát találnunk saját magunknak, akkor a munkába állástól számított 15 napon belül ki kell jelentkeznünk a Hivatalból, mert már nem vagyunk aktív álláskeresők!