Senki nem szereti, ha hibázunk, legfőképp a főnökünk! Hozzuk helyre hibáinkat!

Ha hibát követünk el a munkahelyen, akkor rosszul érezzük magunkat, mert miattunk kisiklott a munkafolyamat. Ne fogjuk fel annyira drasztikusan a helyzetet, mindent helyre lehet hozni. Fontos, hogy hibánkért vállaljuk a felelősséget, ne kenjük másra, mert így úszhatjuk meg a legegyszerűbben. Továbbá a kollégáink is pozitívan fognak ránk tekinteni, még akkor is, ha hibáztunk. A főnök is kíváncsi lehet arra, hogy mit csináltunk. A vezetővel való beszélgetést nem lehet elkerülni, sőt vannak olyan helyzetek, amikor szükséges vele beszélnünk. Mit tehetünk ilyenkor, hogy kulturáltan tudjunk vele beszélni?

  1. Amennyiben tényleg mi hibáztunk, illő bocsánatot kérni. Ez alap dolog, ugyanakkor használhatjuk a következő mondatot. „Sajnálom, hogy hibáztam, úgy tudtam mára kellett a jelentést megcsinálni.” Most már mindegy, mert a jelentés tegnapra kellett volna, de adjuk tudtára főnökünknek, hogy többet ilyen nem fog előfordulni. Ne rettegjünk attól, hogy kirúgnak, csak az nem hibázik, aki nem dolgozik J
  • Szerintem a legfontosabb, hogy tanuljunk a hibáinkból. Mondjuk el a vezetőnek, hogy értjük a munkafolyamatokat, tudjuk hol hibáztunk. A legrosszabb az, amikor a munkavállaló nem is érti, miért hibázott, és legközelebb is elköveti ugyanazt. Előfordulhatnak olyan szituációk is, amikor nem adtak valamit a tudtunkra, természetesen ezt jelezzük a főnöknek, hogy azért hibáztunk, mert nem mondtak el nekünk minden információt. Fontos, ha valamit nem értünk, kérdezzünk, azzal bajt nem csinálunk. Mindennek az alapja a kommunikáció. Ne szégyenkezzünk amiatt, ha nem értünk valamit, kérdezzünk rá többször.
  • Sok tényező közrejátszhat abban, hogy hibázunk: Az is előfordulhat, hogy figyelmetlenek vagyunk, vagy csak szimplán fáradtak. Bármi is legyen az ok, vonjuk le a megfelelő következtetést, és ássunk a probléma mélyére. Tervezzük meg, hogy ha legközelebb ilyen szituációba kerülünk, hogyan reagálunk a helyzetre. Mit fogunk másképp csinálni, és mi az, amit végül is ugyanúgy csinálnánk. Tudjuk jól, hogy a vezető stratégiában gondolkodik, próbáljunk meg mi is így tenni, és mondjuk el neki is ezeket: legközelebb mit csinálnánk másképp.

További cikkek

Vezetői stílusokVezetői stílusok

Minden vállalat szeretne még sikeresebb lenni. Ehhez azonban célokat kell kitűzni, és elérni. A XXI. sz. változásaihoz igazodni kell, különben a cégek lemaradnak a versenytársaktól. Egy vezető nagyban meghatározhatja azt,