Influenzaszezon, és a koronavírus! Ezek az intézkedések szükségesek a megelőzés érdekében!

Influenzaszezon van, koronavírus szerencsére nincs jelen az országban, de érdemes most erről beszélni! A betegség sosem játék, különösen akkor, ha már miatta elvégezni sem tudjuk a munkánkat. Mit lehet tudni az ún. koronavírusról, és mit tehetnek a vállalatok, és persze mi a betegségek megelőzése érdekében?

A koronavírus a kínai Wuhan városából indult „hódító” útjára. A tünetei között szerepel a tüdőgyulladás, láz, levertség. Olyan, mintha influenzás tüneteink lennének. Előre le kell szögezni, hogy a legyengült immunrendszerű emberekre, és leginkább az idősebb korosztályra lehet veszélyes. A vírus már megjelent Franciaországban, Németországban, Olaszországban, tehát Európában már jelen van. A tengerentúlon is diagnosztizáltak koronavírusos beteget az USA-ban, és Canada-ban is. A koronavírus köhögéssel és tüsszentéssel terjed, ezért nagyon veszélyes.

Mit tehetünk annak érdekében, hogy ne legyünk betegek?

  • Naponta többször mossunk kezet, mert rengeteg bacilust összeszedhetünk.
  • Ne szégyelljünk szájmaszkot hordani, ezzel is védhetjük magunkat.
  • Amennyiben lehet, kerüljük a tömeget, legfőképpen a tömegközlekedést hanyagoljuk, ha van rá módunk!
  • Ha azt érezzük, hogy lebetegedtünk, ne menjünk be a munkahelyre!

S mit tehet a cég?

  • A higiéniás szereket beszerzi, a higiéniás munkakörülményekre fokozottan odafigyel!
  • Ha a munkakör lehetővé teszi, engedélyezheti a Home Office-t egy ideig, ameddig az influenzaszezon le nem cseng!
  • A belső kommunikációs csatornák mindenki számára elérhető legyen: a munkavállalókat tájékoztatni kell arról, hogy tartsák be az előírásokat, szellőztessék ki az irodát, a kézfogást is hanyagolni lehet, ha nem lényeges, ne piszkálják a szemüket, orrukat, szájukat!)
  • A vállalatnak meg kell határozni, hogy kik a kulcsemberek? Ki, kit tud helyettesíteni, ha szükséges.

További cikkek

A vállalat arculataA vállalat arculata

Ha arculatról beszélünk, először mi jut eszünkbe? Általánosságban véve ezt jelenti: külső megjelenés. A cégeknek ez nagyon fontos, különösen a toborzás szempontjából. Alapjában véve beszélhetünk belső, és külső arculatról. Ebben