A reputáció fontos a cégeknek, hiszen egyáltalán nem mindegy, milyen a vállalat megítélése. Miért van ennyire fontos szerepe a hírnévnek a cégek életében? Egy jó hírű vállalat sokkal több mindent el tud adni, ezáltal a vásárlói kört is tudja szélesíteni. Nézzük meg, hogyan lehet megítélni egy vállalatot!
- Az egyik legfontosabb, amelyből a cég „táplálkozni” tud, az a közvélemény. Ma már a média is hatással van a cégek hírnevére. A legtöbb vállalat rendelkezik honlappal, és közösségi oldallal is. Véleményt pedig mindenki írhat, akinek van közösségi oldala.
- A közvélemény mellett nagyon fontos a dolgozók véleménye is a vállalatról, hiszen a munkavállalók is szivárogtathatnak információkat a „külvilág” felé, amely éppúgy lehet pozitív, de negatív is. Éppen ezért fontos, hogy a cégek megteremtsék a harmonikus munkahelyi légkört a szervezetnél, ezáltal is növelve a cég hírnévértékét.
Mit tehet egy vállalat annak érdekében, hogy kitűnjön versenytársaitól a munkaerőpiacon? Részt vesz a társadalmi felelősségvállalásban. A közvélemény odavan az ilyen tevékenységekért. A cégek tehetnek annak érdekében, hogy óvják a környezetet, mivel ez az egyik legnagyobb társadalmi ügy. Számos szervezet bevezette már a szelektív hulladékgyűjtést.
Legyen szó bármilyen társadalmi ügyről, a vállalat reputációjának csak jól jöhet, ha belefog bizonyos intézkedésekbe. Hatásos lehet, ha az „akciókról” képek is készülnek, amelyeket megoszt a közösségi oldalakon.