Álláskeresés során különböző típusú interjúkon vehetünk részt. Biztosan előfordult már velünk hogy nem a legjobb szájízzel jöttünk el egy interjúról. Napokat is rágódhattunk azon, vajon mit ronthattunk el, vagy miért nem minket választottak. Az egyik interjútípus, amiről érdemes beszélni, ez a stressz interjú.
- A stressz interjú során úgy érezhetjük, hogy az interjúztatók megalázóan viselkednek velünk. Minden megszólalásunkban hibát találnak. A leggyakoribb szituáció az, amikor szinte mindig a szavunkba vágnak. Ezzel is lehet mérni a stressz szintet.
- Egy stressz interjún csak akkor vehetünk részt, ha valóban olyan munkakört szeretnénk megpályázni, ahol a stressz napi szinten van jelen. Nem mindenki bírja jól a stresszt. Éppen ezért ennek az interjúnak a célja az, hogy kiszűrje azokat, akik nem bírják.
- Ha nehéz is, fontos tudatosítani magunkban, hogy ne haragudjunk az interjúztatóra. Nem azért viselkedik velünk lekezelően, mert nem vagyunk számára szimpatikusak, hanem azért, mert így kell viselkednie. ( Egy stressz interjú végén ezt el is szokták mondani a legtöbb esetben.)
A másik interjútípus, ami sokkal inkább elterjedtebb, a barátságos, és őszinte interjú.
- Sok esetben az álláskeresők izgulnak, ami teljesen természetes. Mindenki a legjobbat szeretné kihozni magából. Egy barátságos interjún a jelentkezők sokkal inkább megnyílnak, és nem érzik magukat feszélyezve.
- Ennek célja, hogy megfelelő légkört teremtsen az interjúhoz.
- A munkáltatói márkaépítés egy interjú során, és után is jelen van. A jelentkezőnek minden bizonnyal meglesz a véleménye a vállalatról, és az ott dolgozókról is. Ez pedig fontos a cégek számára.
- A vállalatok felismerték azt, hogy ezzel az interjútípussal, sokkal inkább célt érnek a jelentkezőknél, és ez a cégek számára is pozitív hatást eredményezhet.