Változó munkahelyi környezet

Változó munkahelyi környezet

Az otthoni munka elterjedésével új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában. Az irodai munka is átalakulóban van.

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek.

A téma aktualitáshoz igazodva első alkalommal tartott összevont ülést a magyarországi Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) munkahelyi környezetre és létesítménygazdálkodásra, valamint a HR-területre szakosodott bizottsága, hogy áttekintse az irodahasználattal kapcsolatos legújabb trendeket, jó gyakorlatokat, megoldásokat. A szakmai tanácskozás résztvevőit a két testület elnöke, Kákosy Zsolt MBA MRICS, az ICON property management igazgatója és Dr. Dobay Róbert, a Menedzsmentor ügyvezetője köszöntötte, majd Kalaus Valter, a Newark VLK ügyvezető partnere tartott előadást „Az iroda, mint HR eszköz” címmel.

Az előadó kiemelte, a vállalatok a gyorsan változó szokások, igények és elvárások közepette sem mondhatnak le az irodai munkavégzésről, ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a megfelelő feltételek biztosításán túlmenően élményeket is kínáló munkahelyi környezet kialakítása jelentősen megnöveli a HR-esek, valamint a létesítménygazdálkodással, fenntartással foglalkozó szakemberek szerepét a cégek életében.

De milyen is az új követelményeknek megfelelő iroda?

A lokáció kulcsfontosságú, az iroda legyen könnyen megközelíthető, valamint a kialakítása maximálisan alkalmazkodjon az ott dolgozók igényeihez, biztosítson megfelelő feltételeket a hatékony munkavégzéshez. Ma már az is természetes elvárás, hogy szünetben vagy munka után ne kelljen nagy távolságot megtenni a különböző, a mindennapokat segítő szolgáltatások, mint például egy étterem, kávézó, bevásárlási lehetőség eléréséhez. A konditerem vagy a szépség vagy barberszalon közelsége további előnyt jelenthet.

Kalaus Valter az előadást követően hosszasan válaszolt a résztvevőitől érkező kérdésekre. Az eszmecsere egyértelműen bizonyította, hogy az ideális irodával kapcsolatos követelmények teljesítése összetett feladat, amit az üzemeltetőknek és a HR-eseknek közösen kell megoldaniuk, ha el akarják érni, hogy a dolgozók ne kényszernek, hanem élménynek tekintsék a bejárást és el akarják kerülni, hogy az irodák üresen tátongjanak. Az ugyanis minden szempontból a legdrágább megoldás.

Forrás: digitalhungary.hu

 

További cikkek