Egyre több szó esik a mesterséges intelligenciáról, megkerülhetetlenül hódít a gazdaságban és a társadalom minden területén. A szakemberek szerint a képzés ezeken a területeken nagyon fontossá vált.
Egy friss kutatás szerint a vállalatok nagy része biztosít valamilyen formában AI-képzést, de a munkavállalók nagy része úgy érzi, több ilyen képzésre lenne szükségük. Az amerikai munkavállalók 52 százaléka fél tőle, hogy a mesterséges intelligencia miatt elveszíti munkáját, ez csaknem kétszerese a tavalyi szintnek, derül ki a KPMG felmérési eredményeiből – írja a HR Dive. A jelentés szerint a vezetőknek fel kell készíteniük a dolgozóikat a mesterséges intelligencia által uralt jövőre.
A pénzügyi vezetők megosztottak abban a kérdésben, hogy mit jelent az AI a munkaerő számára – derült az Economist Group tanulmányából. A St. Louis-i Federal Reserve Bank augusztus végén közzétett tanulmánya „feltűnő összefüggést” tárt fel az AI elterjedése és a 2022 óta tapasztalható munkanélküliség növekedése között, különösen a technológiai szektorokban. A kérdés felkeltette a Capitol Hill figyelmét. A hónap elején Josh Hawley (R-Mo.) és Mark Warner (D-Va.) szenátorok olyan törvényjavaslatot (S. 3108) terjesztettek elő, amely előírná, hogy a tőzsdén jegyzett vállalatok és a szövetségi ügynökségek az AI-hez kapcsolódó elbocsátásokat jelentsék az Egyesült Államok Munkaügyi Minisztériumának, azzal a céllal, hogy ezeket az adatokat egy nyilvánosan elérhető jelentésbe foglalják össze.
„A mesterséges intelligencia máris felváltja az amerikai munkavállalókat, és a szakértők szerint az AI az elkövetkező öt évben 10-20%-kal növelheti a munkanélküliséget” – mondta Hawley egy sajtóközleményben. „Az amerikaiaknak pontosan meg kell érteniük, hogy az AI hogyan befolyásolja a munkaerőnket, hogy biztosíthassuk, hogy az AI az emberekért dolgozzon, és ne fordítva.”A Financial Executives International által nemrégiben rendezett virtuális konferencián felszólaló nagy technológiai vállalatok vezetői egy optimistább képet festettek az AI munkaerőre gyakorolt hatásáról. „Annyi szó esik arról, hogy a gépek elveszik a munkánkat… de az AI-t olyan eszközként kell tekintenünk, amely erősíti az emberi képességeinket” – mondta Danielle Fontaine, a ServiceNow asszisztens kontrollere egy, az AI pénzügyi funkcióban való alkalmazásáról szóló ülésen.
Denise Lucas, az IBM alelnöke és asszisztens kontrollere egyetértett ezekkel a megjegyzésekkel, és kijelentette, hogy „határozottan” nem ért egyet azokkal a jelentésekkel, amelyek szerint az AI elveszi a könyvelők munkáját. Míg a vállalatok 85%-a biztosít valamilyen formában AI-képzést, a munkavállalók 84%-a szerint több képzésre van szükségük , derül ki a KPMG kutatásából. A szervezetek kevesebb mint fele teszi kötelezővé az AI-képzést, „ami vegyes jelzéseket küld a fontosságáról” – mondta a könyvvizsgáló cég.
A munkavállalók háromnegyede (77%) szerint az AI segít nekik a magasabb értékű munkára koncentrálni, ugyanakkor attól is tartanak, hogy két éven belül az AI képes lesz a feladataik több mint felét ellátni – állítja a KPMG. A KPMG több mint 2100 teljes és részmunkaidős amerikai dolgozót kérdezett meg számos jelentős iparágban. A résztvevők több generációt képviseltek, és különböző szerepeket töltöttek be 5000 vagy annál több alkalmazottat foglalkoztató szervezetekben. A felmérést júniusban és júliusban végezték.
Forrás: hrportal.hu




