Gyakran keresik föl a Bosch álláshirdetéseit tartalmazó oldalakat az álláskeresők. Sokan érdeklődnek a német álláslehetőségek iránt, és sok a tengerentúli pályázó is. A brexit is jól jött a német munkaerőpiac fellendülésének. A Bosch és a Continental a legkeresettebb autóipari vállalat Németországban, míg a legvonzóbb terület a marketing, az értékesítés és a személyügy, derült ki a Stepstone nemzetközi állásportál adataiból.
A Bosch, a Lidl, a Daimler, a Siemens és a Continental nevét ütik be leggyakrabban Németországban az állásportálok keresőmezőjébe. A legtöbb német álláskereső a marketing, az értékesítési és a HR-es pozíciók iránt érdeklődik. Ezeket rögtön a logisztikai, a kontrolling és a mérnöki munkák követik. Bár a rangsor elejéről eltűnt, a korábban szintén népszerű IT-s pozíciók iránti kereslet nem apadt, csak átalakult: a keresőben már sokkal részletesebben, például SAP, Java, vagy a jól csengő Data Scientist kulcsszavakkal próbálnak új munkahelyükre akadni a pályázók. Nőtt a németországi állások iránti érdeklődő külföldiek száma is. Legnagyobb mértékben a britek telepednének át Németországba, számuk a 2016-oshoz képest 92 százalékkal növekedett, rajtuk kívül sokan kívánkoznak a német munkaerő-piacra Svájcból, Ausztriából, Hollandiából és Franciaországból is. Az öreg kontinensen kívülről az USA, Kína és India lakói keresik fel leggyakrabban a Stepstone portált. A német munkaerőpiac korábban is nagy vonzerejét csak tovább növelte a brexit, hiszen Kína és Indonézia európai munkára vágyó polgárai között is már Németország a népszerűbb, holott a mérleg nyelve 2014-ben még a britek irányába mutatott.
Forrás: autopro.hu