Nemcsak akkor nézegeti az átlag munkavállaló az álláskereső oldalakat, ha ténylegesen munkát keres, hanem mondhatni folyamatosan böngészi az ajánlatokat. Egy felmérésben részt vevők közel 52%-a akkor is folyamatosan böngészi az állásajánlatokat, ha éppen nem gondolkodik a váltáson.
Mindez az egyre kényelmesebb online megoldásoknak, valamint a magyar munkaerőpiac sajátosságainak is köszönhető – áll a gazdasagportal.hu összefoglalójában. Sokan folyamatosan a piacon tartják szemüket és persze a munkaadók is folyamatosan pásztázzák a kínálatot és rendszeresen keresik meg az ígéretesnek tűnő munkavállalókat ajánlataikkal. Kereslet és kínálat talál egymásra tehát, hiszen a megkeresett munkavállalók tájékozottságuknak köszönhetően az esetek többségében tisztában vannak azzal, mennyit érnek, ebből kifolyólag pedig el tudják dönteni, hogy mérlegeljék-e az ajánlatot. A felmérésből az is kiderül, hogy álláskereséskor a legnépszerűbb felületek az online állásportálok lettek. A kitöltők közel 96%-a az online állásportálokra szavaz, mindössze 2% az, aki fejvadász segítségét veszi igénybe. A válaszadók 69%-a feliratkozott valamelyik álláskereső portál hírlevelére, így azt is elmondható, hogy a kutatásban résztvevők nagy része napi szinten értesül lehetőségeiről. Kijelenthetjük tehát, hogy az állásportálok, melyek minden eddiginél könnyebbé teszik a munkaerőpiac saját szempontjaink szerinti radarozását, egyúttal a munkavállalói szokások megváltozásához is vezettek: eddig soha nem látott szintre emelték a munkaerőpiaci (ön)tudatosság szintjét.
Forrás: hrportal.hu