Kevés a kamionos Európában

Az IRU 25 országra és összesen 1500 fuvarozási cégre kiterjedő nemzetközi kutatást végzett a munkaerőhiányról. Csak Romániában vagy Lengyelországban 70-80 ezer sofőr hiányzik a munkaerőpiacról. A Nemzetközi Közúti Fuvarozók Egyesületének (IRU) legfrissebb kutatása szerint Európában már 40 százalék felett van a sofőrhiány.

Az IRU 25 országra és összesen 1500 fuvarozási cégre kiterjedő nemzetközi kutatást végzett a munkaerőhiányról. A legrosszabb helyzetben a közismerten nagy munkaerő elvándorlástól szenvedő országok vannak, mint Románia vagy Lengyelország – írja a kutatás eredményei alapján a Vezess.hu. Előbbinél 71 000 utóbbinál pedig 80 000 kamionsofőr hiányzik a munkaerőpiacról. A helyzet érdekes módon Németországban sem jobb, ami eddig kifejezetten vonzotta a kelet-európai sofőröket. Az IRU összesítése szerint ugyanis 2021-ben tavaly 80 000 hivatásos kamionsofőr hiányzott a német munkaerőpiacról. Rövid távon valószínűleg nem javul a helyzet, hiszen 6-7 százalék a 25 év alatti kamionsofőrök aránya, Európában minden harmadik hivatásos teherautó-vezető az idősebb generáció tagja. A kamionsofőrök átlagéletkora 47 év.Globálisan nézve egyébként a legdurvább sofőrhiány Kínában van, ahol 1,8 millió betöltetlen álláshely volt 2021-ben ebben a szektorban.

Forrás: hvg.hu

További cikkek

Telítődik az álláspiacTelítődik az álláspiac

Nőtt az álláshirdetések száma. Az újbóli munkaerőhiányt a diákok foglalkoztatása jelenthet részben megoldást, az ugyanis hamar kiderült, hogy a járvány miatt külföldről hazatért munkavállalók nem időznek sokáig a magyar munkaerőpiacon.