Hogyan viselkedjünk az állásinterjún?

Small talk az állásinterjún

Sokak számára ijesztő helyzet az állásinterjú. De cégtől, pozíciótól és szinttől függetlenül van az interjúnak egy olyan része is, amely segíthet abban, hogy megkapjuk az álommunkát.

A szakértő szerint a small talk-nak nagyobb szerepe van egy állásinterjú során, mint sokan gondolnák, így nem mindegy, hogyan viselkedünk az interjú előtti csevegés során. Dr. Geroge Sik, pszichológus és az eras.co.uk munkahelyi szakértője szerint ez valójában a találkozó hihetetlenül fontos része  és a kulcsa annak, hogy ki kapja meg a munkát.

Small talk

A small talk lehetőséget kínál a jelöltnek arra, hogy első, de maradandó benyomást keltsen. Az önéletrajzok tengerében ez az esély arra, hogy valóban kitűnjön a többi jelölt közül, és hogy az interjúztatók megismerjék, milyen is a jelölt valójában. Valójában az ázsiai és közel-keleti üzleti kultúrában a small talk vitathatatlanul még fontosabb, mint Nyugaton, különösen, ha a családról van szó.” – fejti ki a szakértő.

Kérdezzünk vissza!

Ha a small talk az eddigi napunkról szól, a szakértők azt javasolják, hogy kérdezzünk vissza az interjúztatótól. Legyünk pozitívak. Senki sem akar olyan emberrel dolgozni, aki negatívan gondolkodik, ezért még ha az ingázásunk fárasztó is volt, alakítsuk át úgy, hogy arra összpontosítson, ami valójában jól ment. Tűnjünk ki. Említsünk meg valami személyes dolgot, ami segít kitűnni – például egy speciális érdeklődési területet. Ha például a reggeli edzés vagy egy közelgő eseményre való felkészülés volt, használjuk ezt arra, hogy megemlítjük a hobbinkat.

Mire figyeljenek a munkáltatók a small talk során? Mennyire kényelmes a beszélgetés?

Ez megmutatja, hogyan illeszkedhetnek be a csapatba, amelyhez potenciálisan csatlakoznak, és milyen gyorsan tudnak beilleszkedni.

Együttműködőek, csapatjátékosok? Visszakérdeznek-e a felvételi vezetőnek?

Ha egyszerűen csak magukra koncentrálnak, az annak a jele lehet, hogy nem érzik magukat kényelmetlenül a másokkal való együttműködésben.

Mennyire fontos a kommunikáció az adott pozícióban?

Ha a munkakör nem jár nagymértékben kommunikációval (például sok technológiai szerepkörben), a small talk nem lesz fontos, és nem is kell keresni. A kommunikációra nem mindenhol van szükség, annak ellenére, amit gondolnánk.

Forrás: hrportal.hu

További cikkek