Vezetői pozícióba kerülünk? Vívjuk ki a tiszteletet beosztottainktól!

Hosszú, kitartó évek után vezetői pozíciót ajánlottak fel nekünk a cégnél. Érthető, ha mindez bizonytalansággal is jár. Kikerülünk a komfortzónánkból, és új feladatok, kihívások várnak ránk. Több munkával kell megbirkóznunk, ugyanakkor nagyobb felelősséget is vállalnunk kell. Lehetnek olyan helyzetek, amikor a mi döntésünk fogja meghatározni a cég sorsát. Mindezeken túl azt is szeretnénk elérni, hogy beosztottjaink tiszteljenek bennünket?  Mit kell ehhez tennünk?

  • Le kell fektetni a szabályokat: Beosztottainkkal világosan tudatni kell azt, hogy melyek a mi elvárásaink, ugyanakkor őket is hallgassuk meg, ők mit várnak el tőlünk. Úgy lehet a legjobban együtt dolgozni, ha mindkét fél tisztában van a feladatokkal, és a kitűzött célokkal. Amennyiben szükséges, akkor hetente is érdemes az elvégzendő munkára kitérni.
  • Egyeztessünk velük személyesen: Ne levelezgessünk, mert az személytelen. Személyesen menjünk oda hozzájuk, és kérjük tőlük azt, amire szükségünk van. Ugyanakkor törődjünk is velük, éreztessük velük, hogy érdekel minket, mi van velük, és nem csak a szakmai dolgokra értem. Előfordulhat, hogy a dolgozóknak igen is jól esik a lelki támogatás, ha magánéletükről van szó. Ismernünk kell azt is, hogy mi motiválja őket, milyen célokat szeretnének elérni stb.
  • El kell érnünk azt, hogy az alkalmazottak tisztában legyenek azzal, hogy ők értékes részét képezik a vállalatnak. Hogyan érhetjük el ezt? Úgy, hogy értékeljük a munkát, amit elvégeznek, szóban el is mondhatjuk: Nélkülük nem tartana itt a cég, és a jövőbeni siker is nagyban függ tőlük. Ezáltal elérhetjük azt is, hogy még motiváltabbak lehetnek a jövőben. (Egyébként is, az alkalmazottak igénylik a visszacsatolást, és nem csak a kezdeti időszakban, hanem folyamatosan…)
  • A sok jó ellenére a rosszat is fel kell tudni ismerni. Nem egyformák a mindennapok a munkahelyen, vannak jobb, és rosszabb napok. Az alulmotiváltságot viszont ki kell tudni szűrni, és azt is, ha valaki nem illik a szervezetbe. Ha nem megfelelő alkalmazott dolgozik egy pozícióban, akkor ez előbb vagy utóbb kihat a vállalat teljesítményére. Az új dolgozókra kell odafigyelni leginkább. Általában 3 hónap próbaidő áll rendelkezésükre, hogy betanuljanak. Apróbb hibák persze utána is lehetnek. Ha 3 hónap alatt az alapvető feladatokra sem képes a munkavállaló, akkor meg kell tőle válni, már csak a vállalat érdekében is.

További cikkek