Akkor jó egy vállalat, ha sikeres, de a sikerhez és a hírnévhez vezető út rögös! Mondhatnánk azt is, hogy a hírnevet ki kell érdemelni, meg kell érte dolgozni! Minden vállalatnál van ún. norma, olyan érték, amely az adott közösségben fontos funkciót tölt be, betartását valamilyen módon kikényszerítik, és a csoporthoz csatlakozóknak el kell fogadniuk azt! Összefoglalva alkalmazkodást jelent bizonyos szabályokhoz!
Fontos beszélnünk arról, hogy melyek azok a normák, amelyek meghatározzák a munkavállalók viselkedését, amely kihatással van a teljesítményre, azáltal a sikerre, és a hírnévre!
A hatékony üzleti kultúra megalapozásához három viselkedésre vonatkozó normacsoportot lehet megkülönböztetni egymástól:
- Egyéni teljesítményre vonatkozó normák: hogyan kell viselkednem, amikor magam vagyok és senki sem lát (pl. tökéletesítve önmagamat, mindig a legjobb teljesítményt kell nyújtanom, munkámat pontosan, és precízen kell elvégeznem, megbíznak bennem, ne éljek vissza ezzel! Törekedjek arra, hogy képezzem magam, ezáltal még hatékonyabban elvégezve feladataimat!)
- Az együttműködő viselkedés normái: Hogyan kell viselkednem, amikor másokkal működöm együtt? (pl. megbízni a többiekben és bátorítani őket, meghallgatni a másikat, ha van egy ötlete, törekvés a közös munkára!)
- Innovativitásra vonatkozó norma: Miként kell viszonyulnom az újhoz, a szokatlanhoz, és a váratlanhoz? (pl. vállalkozni új dolgok kipróbálására, ha lehetőség van rá vállalaton belül, egy új munkaterület kipróbálására, akkor éljünk az alkalommal!