Az elkövetkezendő időszakban a vállalatokra a munkaerő megtartás vár. Számos szektorban óriási a munkaerőhiány, így tehát a cégeknek ki kell találniuk valamit, hogy új munkaerőt toborozzanak, és a meglévőt megtartsák. Mára már nem divat az, hogy a munkavállalókat semmibe nézik. Manapság sokkal könnyebben mondanak fel a dolgozók, ha nem érzik jól magukat a munkahelyen. Főleg azok az alkalmazottak mondanak fel könnyebben, akik több iskolai végzettséggel rendelkeznek. Mit tehet egy vállalat annak érdekében, hogy megtartsa jelenlegi munkaerejét?
- Teljesen máshogy kell viszonyulni a munkavállalókhoz. Fel kell fogni, hogy a dolgozóknak is van magánélete, amely kihat a szakmai teljesítményre is. Sokkal jobban érzi magát a munkavállaló akkor, ha érzi, hogy a vezetőség nem robotként tekint rá, hanem emberre.
- Az első pontból kifolyólag az alkalmazottnak jól esik, ha érzi, hogy a vállalat számára fontos, a vezető megkérdezi, hogy telt a hétvége, jól vannak-e a gyerekek stb.
- Nem elég kihangsúlyozni, hogy a pozitív visszacsatolás, megerősítés is fontos a munkavállalóknak. Ha állandóan csak negatív kritikát kapnak, akkor egy idő után úgy érezhetik, itt az idő továbbállni. Mindent lehet jobban csinálni, ez kétségtelen, de csak negatív kritikából nem lehet fejlődni. A vállalatok célja pedig a folyamatos fejlődés kell, hogy legyen, beleértve a munkavállalókat is.
- Egy csapat akkor ideális, ha összeszokott. A hatékony munkavégzés szempontjából is. Éppen ezért jó, ha egy évben többször szervez a cég csapatépítő tréninget, vagy vállalati bulit. Az a legjobb, ha az események nem a vállalatnál kerülnek megszervezésre, hanem külső helyszínen. A bulinak, és a csapatépítő tréningnek köszönhetően az alkalmazottak még jobban megismerhetik egymást, ráadásul ki lehet szakadni a folyamatos mókuskerékből is.
- Ha mással nem megy, akkor fizetésemeléssel is meg lehet tartani munkaerőt. Természetesen ez nem mindenkinél működik, mert vannak, akikre nem hat. A közeljövőben még fontosabbá válik a személyiségismeret, a vezetőnek meg kell ismernie a munkavállalóit, beszélgetni kell velük, ki kell kérni a véleményüket a vállalattal kapcsolatban. Mit lehetne másképp csinálni, mire lenne szükség, tekintve itt akár a tárgyi feltételeket. A valahová tartozás erősítheti a köteléket a munkavállaló és a vállalat között.