Mitől lehet elégedett egy munkavállaló?

A vállalatok számára fontos, hogy elégedett legyen a dolgozó a munkakörülményeivel. Különösen napjainkban, amikor az országban nagy a munkaerőhiány. A cégek számára fontossá vált, hogy dolgozóikat megtartsa. Mindenki pótolható – szokták mondani. Azonban a kiváló munkaerőtől –akárhogy is, de nem szívesen válik meg a cég. Megint csak előjön a munkáltatói márkaépítés, amelynek az egyik fő célja- miként teheti vonzóvá a vállalat sajátmagát. Melyek azok a szempontok, amelyek alapján egy dolgozó elégedett lehet a munkahelyével kapcsolatban? Ezeket a tényezőket vesszük most sorra:

  • Nem mondunk újat azzal, hogy a legnagyobb motivációs erőt a fizetés jelenti. A munkavállaló joggal várhatja el, hogy minőségi munkavégzésért cserébe-minőségi fizetést kapjon. Manapság könnyedén váltanak munkát az emberek, ha úgy érzik, valami oknál fogva nincsenek megbecsülve. Az elköteleződés a munkavállaló és a vállalat között így nem jön létre, és a munkáltatói márkaépítés is megreked.
  • A fizetésen kívül vannak még egyéb tényezők is, amelyek egyre fontosabbá válnak a munkavállalók számára. Ilyen lehet a kollégákkal, és a vezetősséggel fenntartott viszony. Sokkal jobb olyan munkahelyen dolgozni, ahol együtt lehet működni a kollégákkal, és ahol a vezetőség is emberszámba veszi a dolgozókat. Van az a pont, amikor ezek fontosabbá válnak, mint a fizetés.
  • A közös munka minősége is befolyásolhatja az elégedettségi szintet. Lényeges szempontnak tekinthető, hogy a munkavállalók hozzájáruljanak a vállalat sikeréhez úgy, hogy közben ők is fejlődjenek.
  • Elégedettséggel töltheti el a dolgozókat, ha a vezetés továbbképzésre íratja be őket.

Ezekkel a tényezőkkel lehet építeni munkáltatói márkát, különösen akkor, ha új embereket keres a vállalat. „Barátom ajánlotta Önöket, úgy hallottam tőle népszerűek a piacon”. A szájhagyomány útján történő ajánlás több szempontból jó egy cégnek: Költséghatékony, és még időt is lehet vele spórolni!

További cikkek