Már a csapból is ez a két generáció folyik, mennyire másak, mint az X generáció. Fel lehet tenni a kérdést, hogy miben? Az irracionális elvárások, amelyeket nem, vagy csak nehezen lehet teljesíteni, rányomja a bélyegét a fluktuációra. Az Y, és Z generáció továbbáll, ha mindezeket megtapasztalják a munkahelyen.
„Minek képezzem őket, ha úgy is elmennek?”- teszi fel a kérdést a legtöbb vezető. Az Y, és Z generáció sem szeret egyik munkahelyről, a másikra ugrálni. A vezetőknek legfőképpen a megbecsülést kell megtanulniuk velük kapcsolatban, illetve azt is, hogy szükségük van visszacsatolásra. Szeretnék megtudni, hogy jól végzik-e munkájukat, meg vannak-e velük elégedve. Ugyanakkor szeretnének bizonyítani is, letenni valamit az asztalra. Amennyiben ötleteik vannak a vállalattal kapcsolatban, érdemes meghallgatni őket. Ez a két generáció sokkal szókimondóbb, és ha azt tapasztalják, hogy nem hallják meg őket, akkor egyértelműen odébbállnak. Motivációjukat muszáj fenntartani, például megdicsérni őket a nap végén. Amennyiben szükséges, akkor ezt napi szinten éreztetni kell velük. Idejétmúlt az a felfogás, hogy „Minek dicsérjem meg, a munkáját végzi, ezért fizetjük”, jól lehet ez működött még az X generációnál, de a mostaniaknál biztos, hogy nem.
Nem elég kihangsúlyozni, mekkora jelentősége van a kommunikációnak. Éreztetni kell az Y, és Z generációval, ha bármilyen segítségre van szükségük, ami megkönnyíti a munkavégzést, a vállalatra számíthatnak. Különösen az első időszak lehet nehéz, amikor sok információt kell magukba szívni, viszonylag rövid időn belül. Főleg a Z generációt szokás nevezni „digitális bennszülötteknek”, ők azok, akik minden információt az okos telefon segítségével keresnek ki, minthogy közvetlen kollégáikat kérdeznék meg. Azért is fontos tudatosítani bennük a bizalmat, mert a csapatmunkához nélkülözhetetlenek, és a közös siker mindenki számára fontos.
Az Y, és a Z generáció is fogékony a tanulásra, és a fejlődésre. Fontos számukra az előléptetés lehetősége, de ha nem látják ezt, akkor tovább fognak állni. A tanulás lehet tapasztalati tanulás is. Az előző generációtól is sokat lehet tanulni, tartja a mondás „Hallgass a bölcsebbre!” Mindez már a vállalaton múlik, hogy milyen munkakörnyezetet alakít ki. Olyat, ahol a munkavállalók alapvetően tisztelik egymást, vagy olyat, ahol nem harmonikus a munkakörnyezet. (Sajnos ilyen is létezik.)