A kreatív munkát igénylő vállalatoknál elengedhetetlen a csoportos döntéshozatali módszer. Sok esetben olyan projekteket kell megcsinálni, amelyet 1 embernek lehetetlenség összehoznia. Különösen akkor, ha a projekt határidőhöz van kötve. A marketing ügynökségeknél azért fontos a csapatmunka, és azon belül a közös döntéshozatal, mert többen viszonylag rövidebb idő alatt tudnak jó koncepciót kialakítani, és azt továbbvinni egészen a végső eredményig! Vizsgáljunk meg közelebbről két, csoportos döntéshozatali módot:
- Brainstorming
Ötletrohamnak, vagy „agyviharnak” is szokták nevezni.
Célja: Minél több ötlet összegyűjtése egy probléma megoldására.
Az eljárás: A csoport megbeszélésen mindenki elmondhatja a véleményét és ötletét, amit először tilos kritizálni. Fontos, hogy mindenki szabadon mondja el ötletét! Lehetőség szerint minden ötletet el kell mondani és fel kell jegyezni, mert nem lehet tudni, hogy milyen gondolatot vált ki a többiekből. Az ötleteket röviden, az addigi vélemények megfigyelésével kell előadni, az ötletek mindenkori vállalásával Nehézségek: Egy vezéregyéniség eltérítheti a csoport gondolatait. Egymással párhuzamosan több problémával is kell foglalkozni.
- Philips 66
Célja: Megoldási utak keresése, ötletek generálása.
Az eljárás: 6 fős csoportokat állítanak össze, amelyek 6 percig brainstorming jelleggel ötleteket állítanak elő. Ezután koncepcióvá foglalják össze gondolataikat, amelyeket az egyik csoporttag bemutat. Akkor még tilos a kritika, véleménynyilvánítás. Eztán egy rövid szünet következik, amelyet egy újabb csoportképzés követ. Ilyenkor már olyan csapattagokat kell kialakítani, amelynek tagjai azonosulni, tudnak a kiválasztott koncepcióval és fejleszteni is tudják azt. Erre ismét 6 perc áll rendelkezésre.
Nehézségek: az előírt időtartam betartása nehéz!