A környezetvédelem szerepe az elmúlt években különösen fontossá vált! A vállalatok életében is fontos szerepet tölt be a társadalmi felelősségvállalás, ezen belül is a környezettudatosság. Júliusban volt az ún. műanyagmentes július, amelynek keretében felhívták a figyelmet arra, hogy rengeteg műanyagot használunk, és csökkentsük a mértéket! Különösen a multinacionális vállalatok álltak rá arra, hogy tudatosítsák dolgozóikban a környezettudatosságot! Hogyan is lehet ezt megtenni?
- Az első, és legfontosabb a kommunikáció. Fel kell hívni a figyelmet arra, ha lehetséges otthonról hozzunk kulacsot magunkkal, és ne műanyag palackból, vagy pohárból igyunk!
- Ha lehetséges, akkor ne nyomtassunk! Ne használjunk feleslegesen annyi papírt! Amit lehet, továbbítsuk e-mail-en!
- Sokkal nagyobb lehet a hatása mindennek, ha a vezetőség is alkalmazza ezt a módszert!
- A kezdeményezésekbe bele lehet vonni olyan munkavállalókat is, akik elkötelezettek a környezetvédelemmel szemben! A lelkesedésük átragadhat a többiekre is, ezzel példát mutatva nekik mennyire fontos ez!
- Érdemes hangsúlyozni az önkéntességet is, hogy legyünk kicsit felelősségteljesebbek, ha környezetünkről van szó, és ne csak azért, mert a vezetőség is megteszi mindezt!
Fontos megemlíteni még a szelektív hulladékgyűjtést is. Amennyire csak lehetséges, akkor érdemes kialakítani mindezt a vállalatoknál, ezzel is a tudatosságot sugallva! Mindezt csak szervezéssel lehet kialakítani, és tudatossággal. Ne dobjunk papírt a műanyag palackos szemetesbe!
Nem is gondolnánk, de a környezettudatosság fontos szerepet játszik a munkaerő toborzásban is. Különösen a Y, és Z generáció tekintetében, akiknek fontos az, hogy „zöld környezetben” éljenek.