A vállalat arculata

Ha arculatról beszélünk, először mi jut eszünkbe? Általánosságban véve ezt jelenti: külső megjelenés. A cégeknek ez nagyon fontos, különösen a toborzás szempontjából. Alapjában véve beszélhetünk belső, és külső arculatról. Ebben a részben a külsőségekről fogunk szót ejteni. Amikor jelentkezünk egy állásra, megnézhetjük az adott cég honlapját. Egy weboldal is nagyon sokat elárulhat a vállalatról, erről később ejtünk még szót. Arculati szempontból vegyük sorra, mivel foghat meg egy vállalat minket?

  • A vállalati logó az egyik legfontosabb szimbólum a cégek számára. Egy logónak letisztultnak kell lennie, valamint tükröznie kell azt, mivel foglalkozik a cég. Ugyanakkor egy jó logónak, figyelemfelkeltőnek is kell lennie, és el kell érnie azt, hogy a jelentkezők tudjanak azonosulni a cég tevékenységével.
  • Egy magára adó vállalatnak van névjegykártyája. Ha a hagyományos álláskeresési módot választjuk, vagyis személyesen felkeressük a vállalatokat, és névjegyet adnak nekünk, akkor az első benyomásunk meglehet a cégről, pozitív irányba. Hogy miért? Mert első körben nem küldtek el bennünket. Másrészt, ha még hozzáteszik, hogy keressük fel az illetékes személyt a cégnél, aki bármilyen kérdésünkre készséggel felel, akkor pláne pozitív lesz a véleményünk. Még ha nincs is üresedés, és nem kapunk állást, de a szándék megvolt, már megérte a vállalatnak. Nem fogunk rossz szájízzel gondolni a cégre.
  • A honlapot is ide lehet sorolni. Egy jó vállalati honlapon minden fontos információ megtalálható. A toborzásnak egyre több vállalat ad helyet a weboldalakon. Leggyakrabban találhatunk ilyet, hogy „karrier”. Ha otthonunk kényelméből szeretnénk állást találni, könnyedén megtehetjük. Amennyiben egy honlap letisztult, design-os, felkeltheti az érdeklődésünket.
  • A karrierbörzéken is találkozhatunk vállalatokkal, legfőképpen multinacionális cégekkel. Ezeken a börzéken részletesen megismerkedhetünk a cégekkel, amelyek mindent megtesznek azért, hogy új munkaerőt toborozzanak.
  • Álláshirdetés: Egy jól megírt, és megszerkesztett álláshirdetésnek köszönhetően, beadhatjuk jelentkezésünket egy céghez.

További cikkek