Amikor átböngésszük az álláshirdetéseket, mindig elolvassuk, hogy milyen elvárásoknak kell eleget tennünk ahhoz, hogy felvegyenek minket egy céghez. Vegyük sorra, hogy mik tartoznak az alapelvárások közé:
- Kiváló kommunikációs készség: Ezzel az elvárással szinte mindig találkozhatunk egy álláshirdetésben. Különösen fontos ez, ha egy recepciós, vagy ügyfélszolgálati munkakörre adjuk be jelentkezésünket. Előnnyel indulhatunk a többi jelentkezővel szemben, ha rendelkezünk kommunikációs képesítéssel. Ha megkérdezik tőlünk az interjún, hogy miért gondoljuk azt, hogy alkalmasabbak vagyunk a posztra, szemben a többiekkel, akkor mondhatjuk ezt: A többi jelentkezővel szemben rendelkezünk megfelelő kommunikációs képesítéssel. Ha tapasztalatunk is van a munka területén, még jobb!
- Csapatmunka: A legtöbb munkahelyen csapatban kell együtt dolgozni. Kijelenthető, hogy szinte alig van olyan vállalat, ahol egyedül tudunk dolgozni. Kivétel képez az otthoni munka, vagy ismertebb nevén Home Office. A vállalatok elvárják tőlünk az alkalmazkodás képességét is.
- Nyelvtudás: Idegen nyelven tudnunk kell beszélni. Különösen igaz ez akkor, ha komolyabb pozícióra szeretnénk pályázni. A cégek kérhetnek tőlünk nyelvvizsga bizonyítványt is. Sőt, manapság előnyt kovácsolhatunk abból is, ha nemcsak egy idegen nyelven beszélünk. Az angol nyelv alapelvárás, azonban mellette tanulhatunk németet, vagy akár francia nyelvet is.
- Számítógépes ismeret: A nyelvtudás után kiemelt szerepet kap az informatikai tudás. Ismernünk kell a különböző számítógépes programokat. Word, Excel, Access. Ismerősen hangzanak?
- Tapasztalat: Ez az elvárás mondhatni, hogy a legfontosabb mindközül: A vállalatok ugyanis rögtön lecsapnak a tapasztalattal rendelkező jelentkezőre. Hogy miért? Mert nem szeretnek vesződni a betanítással. Amennyiben több éves tapasztalatunk van egy szakmában, sokkal könnyebben vehetjük az akadályokat.
A továbbiakban szót ejtünk arról, hogy milyen egyéb elvárásoknak kell még megfelelnünk. Ezeket soha nem tüntetik fel az álláshirdetésekben…