Digitális kor ide, vagy oda, mégsem olyan egyszerű elérni az álláskeresőket. Sok esetben az álláshirdetéseket csak összecsapják. Elvárások, követelmények, viszontlátásra. Be kell látni, hogy ez ma már kevés. Megint csak a munkáltatói márkára tudok kilyukadni, hogy már itt elkezdődik a kiépítése. Az állásra jelentkező megnyerőnek találja-e a vállalat hirdetését? A hirdetés pozitív hatással lesz-e a munkavállalói élményre? Ha HR-esként dolgozol, és jobb álláshirdetést szeretnél összeállítani, az alábbi szempontok megkönnyítik a dolgot:
- Váltsunk szemléletet: Ne csak a vállalat igényeit fogalmazzuk meg, hanem világosítsuk fel az álláskeresőket arról, hogy milyen lehetőségek várják az adott pozícióban, és ezek mellé írjuk le, mit várunk el tőle. A legtöbb álláskereső fogékony a fejlődésre, ezért is érdemes leírni a lehetőségeket.
- Az álláskereső figyelmét fel kell kelteni: Ne kezdjük rögtön felsorolni a részleteket. Ha lehetőségünk engedi, mutassuk be a vállalatot pár mondatban, ezzel is tudatjuk az álláskeresővel, kik vagyunk, mivel foglalkozunk. Térjünk ki arra, miért lehet vonzó a pályázó számára a meghirdetett pozíció.
- Elolvasnánk a saját hirdetésünket? Ha a kérdésre nemmel válaszolunk, akkor ne várjuk azt, hogy az álláskeresők is végigolvassák. Vigyünk életet az álláshirdetésbe, teremtsünk interakciót. Tudatosítsuk az álláskeresőben, ha bármilyen kérdése van a pozícióval, vagy vállalattal kapcsolatban, akkor telefonáljon, vagy írjon e-mailt.
- Fókuszáljunk a lényegre: Koncentráljunk a meghirdetett állásra, és fogalmazzunk közérthetően.
- Lelkesítsük a jelentkezőt arra, hogy minket válasszon: Ne csak elvárásokat támasszunk az álláskereső felé, hanem írjuk le azt is, mivel teszi majd még sikeresebbé a vállalatot, és hogyan segítjük majd a szakmai előre menetelben.
Egy jó álláshirdetést nehéz összeállítani, hogy minden szempont szerepeljen a hirdetésben. Természetesen ez időigényes, de hosszútávon megéri. Ha az álláskereső érdeklődését már az álláshirdetésben sem keltjük fel, akkor gondoljunk bele, ha netán találunk is munkavállalót a pozícióra, meddig fog maradni? Ráadásul egy hibásan összeállított álláshirdetés ronthat a munkáltatói márkán.