A szervezeti kultúránál megkülönböztetünk egymástól látható, és láthatatlan elemeket. A láthatatlan elemek mélyen gyökereznek a szervezetben, és sokkal erősebbek, mint a felszíni elemek. Ezeket vesszük most górcső alá:
Értékek: Az egész vállalati kultúrára kiható tényező, olyan elfogadott értékek, amelyek hozzájárulnak a vállalati eredmények eléréséhez. Az értékekkel mindenki tisztában van, tiszteletben tartja, majd a céghez újonnan érkezőknek maradéktalanul átadják. Az érték egyfajta elvárt magatartásban is megtestesül, milyen viselkedési elvárást tanúsít a vállalat a munkavállalókkal szemben!
Az attitűd vagy másnéven beállítódás, hozzáállás, amelynek lehet pozitív és negatív oldala is. Különböző személyekhez, helyszínekhez, tárgyakhoz és különböző helyzetekhez is hozzáállhatunk, mindezt valamilyen inger váltja ki belőlünk, hogyan viszonyulunk különböző emberekhez, helyzetekhez. Az attitűd is nagy befolyással bír a vállalati kultúrára, ezáltal a hatékonyságra is.
Hiedelmek: tárgyakra vonatkozó gondolatok, ötletek, s az ezekből levont következtetések, amelyek érzelmi viszonyulást nem fejeznek ki, csupán információk, de mégis befolyásolják a döntést.
A vállalati kultúra akkor sikeres, ha a munkavállalók tudnak azonosulni a szervezettel, már-már sajátjuknak tekintik munkájukat!