Sleep deprivation? Mit tehetünk ellene?

Nem sok idegesítőbb érzés van annál, mint amikor egy nagyon fárasztó nap után hazaesünk a munkából, és igazából egyszerűen képtelenek vagyunk elaludni. Mindannyian éltük már át ezt. Csak ott fekszünk, nem leszünk álmosak az istennek sem, és egyre inkább azon stresszelünk, hogy mennyire fáradtka leszünk holnap, és minden egyes ébren töltött perccel a holnapi napunkat tesszük rosszabbá. Biztos egész nap csak ásítozni fogunk, öntjük majd magunkba a kávét, és nem fogunk tudni koncentrálni….

Ennek a leküzdésére szeretnénk most egy népszerű légzési módszert bemutatni nektek. Ezt 4-7-8 technikának hívják, és ha minden igaz, perceken belül el fog minket álmosítani, akármennyire nem ment előtte.

A gyakorlat egyszerű. Lassan, négy másodpercen keresztül az orrunkon át vegyünk levegőt. Ezt követően tartsuk bent a levegőt 7 másodpercig, majd a szánkon keresztül fújjuk ki 8 másodperc alatt. Az elv a következő: belégzéskor több levegő jut a szervezetünkbe, a benttartás során több oxigén tud a véráramba jutni, a szívverésünket pedig lelassítjuk a lassú kilégzéssel.

Az elején biztosan fura lesz. Kicsit szokatlan lesz erre koncentrálni. Általában mindenki arra figyel, hogy pontosan számoljon, meglegyen az a másodperc, ahogy kell. Egy kicsit “ideges” ilyenkor az ember, hogy jól csinálja-e, nem pedig “ösztönösen” jön. Ilyenkor a legjobb, amit tehetünk, hogy nem tartjuk be pontosan, és nem számolunk, hanem egyszerűen csak úgy csináljuk, ahogy jól esik. Csak úgy körülbelül elég, ha betartjuk. Próbáljuk ki, ha ez a módszer jobban működik. Minden bizonnyal másnap sokkal jobb érzés lesz felkelni.

Szóval mindenképp érdemes vele tenni egy próbát, veszíteni valónk nincs.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizenegy − tíz =