Mi a titka az egészséges munka és magánélet egyensúlynak? (2. rész)

Az esetek nagyon nagy részében ennek az egyensúlynak a hiánya okozza azt, hogy elmegyünk egy munkahelyről. Azonban ne gondoljuk, hogy ez csak a munkáltató hibája lehet. Itt van a következő 5 tipp, ami segít törekedni a megfelelő egyensúly eléréséhez.

  1. Alakíts ki “bensőséges” kapcsolatot a kollégáiddal is. Nem kell félreérteni, de ha olyan viszonyban vagyunk a kollégánkkal, mint a munkán kívüli barátainkkal, akkor könnyebb elérni ezt az egyensúlyt. Azért, mert általában mindenki ugyanerre törekszik, és így könnyebb megtalálni a közös nevezőt.
  2. Az előző ponthoz kapcsolódóan, magunk is figyeljünk oda arra, hogy mennyi időt szakítunk a családra és barátokra. Sokszor óhatatlan, hogy haza kell vinni a munkát. De ebben nagyon erőteljesen kell szabályokat meghatároznunk és korlátokat szabni, és ezeket megbeszélve a családdal be is tartani, mert ez az egyik leggyakoribb konfliktusforrás.
  3. A munkakörnyezetünk esetében is figyeljünk oda erre. Igen, kell az a kép a családról, kell az a kis ajándék dísz, amit kaptunk a barátnőnktől, vagy bármi, ami pozitív érzelmeket gerjeszt bennünk.
  4. Reálisan határozzuk meg a céljainkat. Ez így önmagában elég általános, de gondoljunk bele. Sose lesz nyugodt magánéletünk, ha olyan célokat kergetünk a munkánkban, ami nem, vagy csak nagyon nehezen fog összejönni, és túl sok lemondással jár.
  5. Folyamatosan fejlődjünk. Ne sajnáljuk az időt és az energiát tanulásra. Nem csak szakmai dolgokra gondolok, de személyiségbelire is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

négy + tizennyolc =