Tippek, hogy hogyan keressünk inkognitóban állást (2. rész)

Ebben a két részes sorozatban próbálunk olyan tippeket adni nektek, amik megkönnyítheti az álláskeresésünk, interjúra járkálásunk titokban tartását. Lássuk a második ötöt.

6. Öltözzünk át máshol. Ha öltönyben kell menni, vagy nem olyan helyen dolgozunk, ahova ugyanolyan ruha kell, mint ami az interjún elfér, akkor gyakran kerülhetünk abba a helyzetbe, hogy át kelljen öltözni. Nyilván összerakják a képet, ha a legszebb ruhánkat gyanúsan munka végén vesszük fel. A randis duma nem fog sokáig beválni 🙂

7. Egyáltalán ne beszéljünk róla. A legkisebb elhintett morzsa is visszakerülhet sokak fülébe. Ha már csak egy halvány utalást teszünk arra, hogy keresgélünk, nézelődünk, még ha a legmegbízhatóbb kollégánknak is tesszük, akkor is elindulhat a lavina. Higgyük el, hogy ha valamit ketten tudnak, és az egyik nem halott a kettőből, akkor az nem titok 🙂

8. Referenciák. Ha meg kell adni valakit, próbáljuk ne a jelenlegi vezetőnket, hanem a korábbiakat. Ha nincs ilyen, akkor nehezebb helyzetben vagyunk. Írtunk már több cikket a témában, érdemes elolvasni a referenciák megadása kapcsán.

9. Keressünk valami csendes helyet a telefonos interjúra/egyeztetésre. Ha kell egy 20 perces telefonos egyeztetés, akkor ne a folyosón meg az öltözőben meg a WC-n csináljuk. Ebédidőben menjünk ki, vagy legalább foglaljunk le egy tárgyalót, ahova bezárkózhatunk.

10. Home-Office. Ha van lehetőségünk, akkor nagyon meg tudja könnyíteni a dolgunkat a home-office. Otthonról nyugodtan tudunk telefonálni, csak arra figyeljünk, hogy ne egyeztessük más telefonos megbeszéléssel egy időre 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

Key Account Manager, ügyfélmenedzser, ügyfélreferens és hasonló állások érdekelnek? Itt van 10 kérdés, amivel készülhetsz az interjúra!Key Account Manager, ügyfélmenedzser, ügyfélreferens és hasonló állások érdekelnek? Itt van 10 kérdés, amivel készülhetsz az interjúra!

Sok kereskedelmi és szolgáltató cég alkalmaz ügyfélmenedzsereket. Ezek lehetnek értékesítői vagy „simán csak” kapcsolattartói állások is. Alapvetően mindegyikre igaz, hogy a következő készségeket/képességeket szokták keresni egy interjún: Vezetői képesség, szervezőkészség,