Category Archives: Munkahelyi kapcsolatok

Általános vezető-beosztott kapcsolatok

Szerző: | 2017-04-13

Ideális főnök alatt általában olyan személyt értünk, aki demokratikusan viselkedik, mindenkit igyekszik bevonni a döntésekbe, és ezt úgy teszi, hogy a háttérből támogatja őket, és megadja nekik a kellő tiszteletet, szabadságot és önállóságot. A beosztottja emiatt partnerként fogja kezelni, képes lesz vele megtárgyalni a munkával kapcsolatos dolgokat probléma, idegeskedés nélkül, és tényleg úgy érzi majd, hogy saját maga… Bővebben »

7 dolog, amitől mindenki tart (még a főnököd is)

Szerző: | 2017-04-11

Butaságot mondunk: Biztos előfordult már velünk, hogy hülyeséget mondunk. Ez mindenkiben benne van, így néha hajlamosak vagyunk nem is hozzászólni egy témához, pusztán ettől tartva. Nem akarjuk, hogy butának, hozzá nem értőnek vagy furának tartsanak minket. Senki sem tökéletes, néha mindenkinek kicsúszik olyan a száján, aminek nem kellett volna. (Jó) ötleteink száma egyenlő a nullával: Nem sok félelmetesebb… Bővebben »

4 Tipp, hogy hogyan tegyük hatékonyabbá a munkahelyi meetingeket!

Szerző: | 2017-04-07

Tele vannak a napjaink végeláthatatlan meetingekkel, brainstormingokkal és hasonló nyalánkságokkal? Sokszor húzódnak el, és nem jutunk eredményre velük? Itt van négy tipp, hogy mit tehetünk egy meeting végén, amitől előrébb leszünk! Csináljunk egy összegzést a végén!  Még ha van is ütemtervünk, vázlatunk, akkor is könnyen elterelődik a téma. Bár ezzel tisztában van mindenki, mégis sokszor úgy ballagnak ki… Bővebben »

MI zajlik le bennünk a munkahelyi beilleszkedés során?

Szerző: | 2017-03-27

Általában mindenki be akar illeszkedni valahova. Az iskolában, egyetemen ez még rendben is van, mert mi válogatjuk meg, hogy kikkel barátkozunk. Egy új munkahelyen azonban nem mi döntjük el, hogy kivel kell együtt dolgoznunk (az esetek túlnyomó többségében). Honnan tudhatjuk, hogy melyik cég kultúrája, melyik kollektíva lesz az, amibe könnyen beilleszkedünk? Nincs olyan vállalati kultúra, ami mindenkinek megfelel.… Bővebben »

Szervezeti kultúra és CSR?

Szerző: | 2017-03-23

Amikor belépünk bármilyen intézménybe, vagy csak kívülről látjuk az épületét, megtekintjük a honlapját, beszélünk telefonon az ügyfélszolgálatos munkatársukkal, meglátjuk a cég logóját, akkor máris valamilyen kép alakul ki bennünk. Lesz egyfajta első benyomásunk a szervezetről, ami természetesen nagyban befolyásolja azt, hogy mennyire tartjuk megbízhatónak az intézményt. Dr. Lázár Imre (2011) szerint a szervezeti kultúra alapvetően egy gyűjtőfogalom, amibe… Bővebben »

6mondat, amiből egyből levágják a határozatlanságunkat

Szerző: | 2017-03-22

Ebben a bejegyzésben 6 olyan gyakran előforduló mondatot írunk le nektek, amit nem csak az álláskeresés, de a munkavégzés során is célszerű elkerülni. Oké, hogy csak illedelmesek szeretnénk lenni, de az esetek nagy részében a határozott emberek lesznek az eredményesebbek. Ezért ezeket a mondatokat/mondatfoszlányokat kerüljük! .”Nem szeretnék zavarni, de…” Igazából nem azt nem szeretjük, hogy valakit zavarni kell olyan… Bővebben »

6 indok, amivel a vezetők magyarázzák a bújkálásukat

Szerző: | 2017-03-21

Tovább folytatjuk könyörtelen lejárató kampányunkat a béna főnökök ellen. Persze ezt csak puszta építő szándékkal tesszük. És egy kicsit el is túlozzuk. És lehet, hogy viccelünk is egy kicsit… A kommentcsatákat megelőzendő, szeretnénk tisztázni, hogy nem általánosítani szeretnénk, és nem utálunk minden főnököt. Félreértés ne essék. De szeretnénk összegyűjteni most olyan általános eseteket, ami miatt szívesen zárkóznak az… Bővebben »

A rossz főnök 10 tulajdonsága (1. rész)

Szerző: | 2017-03-20

Nemrég a jó főnök kiváló tulajdonságairól írtunk. Most nézzük meg az ellenkezőjét! Ebben és a következő bejegyzésben 10-10 olyan dolgot sorolunk, amit mindenki utál a főnökében. Akinek nem inge… 🙂 Nem kommunikálnak: Univerzálisan ez az egyik legrosszabb dolog, amit egy vezető csinálhat. Mindig legyünk nyitottak, segítőkészek a beosztottjainkkal, adjunk és fogadjunk visszajelzéseket. Nárcisztikusak: Önmagukat érzik a középpontban. Beképzeltek… Bővebben »

A munkáltató megbízhatósága

Szerző: | 2017-03-17

Ez a bejegyzés a diplomadolgozatomból került átemelésre. A munkáltató megbízhatóságáról szól ez a rész. “A kutatás utolsó, ám egyben egyik legfontosabb kérdése az volt, hogy mitől tartanak a kutatásban résztvevők egy munkáltatót megbízhatónak? A leggyakrabban megjelenő válaszok a szabályosságra vonatkoztak. A következő megfogalmazásokkal találkoztam. A munkáltató tartsa be a kötelességeit, a törvényeket, tartsa magát a szerződéshez. Az interjúalanyok… Bővebben »

5 mondat, amit mindenki szeret hallani a kollégáitól

Szerző: | 2017-03-16

Hányszor éreztük már úgy, hogy jól esne, ha megdicsérnének a kollégák valamiért, vagy eszükbe jutna a születésnapunk, vagy egyszerűen csak megkérdezik, hogy hogy érezzük magunkat? Ezek a dolgok fontosak a munkahelyi kapcsolatok kialakítása során. Szép munka!: Befejeztünk egy javaslatot vagy jelentést, amit 10 hosszú napig (és éjszakáig) tartott összerakni. Vért izzadtunk, hogy megfelelő legyen, szívünket lelkünket beletettük, és… Bővebben »