Category Archives: Munkahelyi kapcsolatok

3 tipp, hogy hogyan kezeljük azt a főnököt, akivel sosem értünk egyet

Szerző: | 2017-05-23

Jó ha az ember megteheti a munkahelyén, hogy felszólal, ötleteket ad, és ezeket még komolyan is veszik. De mindig lesz egy olyan főnök, aki sorra lövi le a jó ötleteket, sose tetszik neki, amit csinálunk, és ő mindent másképp akar látni, hallani. Ez főleg érvényes akkor, ha nem csak, hogy nem értünk egyet, de egyenesen rossznak tartjuk, amit… Bővebben »

5 téma, amit sose hozzunk szóba szakmai körökben

Szerző: | 2017-05-16

Szakmai körökben, munkahelyi helyzetekben néha egy kis társalgás is körülményes lehet. Nagyon nem mindegy, hogy mikor, hogyan és mit mondunk. Legyen szó akár egy sima beszélgetésről a kollégákkal, egy szakmai találkozóról, egy meetingről, vagy egy kávészünetről. Vallási, faji, politikai kérdésekben polarizálódni: Ahogy ezeket a sorokat írom az az érzés jár a fejemben, hogy kell-e egyáltalán emlékeztetnem erre akárkit… Bővebben »

A rólunk és a munkáltatóról kialakult első kép fontossága

Szerző: | 2017-05-16

Biztosan találkoztál már olyan esettel, amikor valami egyáltalán nem olyan, mint ahogy azt állították neked. Ez bármikor előfordulhat egy új munkahelyen is. Az új munkahely is kialakít bennünk egy bizonyos képet, benyomást az első napon, de a munkahelyünknek is meglesz az első benyomása rólunk. Vizsgáljunk meg most néhány ide kapcsolódó kérdést, a munkavállaló szemszögéből. Mennyire egyezik meg az… Bővebben »

Mit tegyünk, ha elmúlasztunk egy határidőt a munkahelyünkön?

Szerző: | 2017-05-10

Pánik üzemmód: ON! Mindent megtettünk, hogy teljesítsük határidőre, amit kértek, de már tudjuk, hogy esélyünk sincs rá, hogy ez bekövetkezzen. A határidő pedig vészesen közeleg! Már éppen arra készülünk, hogy kidobjuk a számítógépet az ablakon, és megpróbálunk előállni valami bődületes hazugsággal. Ám tehetünk valami sokkal jobbat, és professzionálisabbat. Írjunk egy e-mailt, a következő lépések mentén: Vállaljuk a felelőséget:… Bővebben »

dolgok, amit csak akkor értünk meg, ha utáljuk a munkánkat

Szerző: | 2017-05-09

Ezt csak annak a klubnak a tagjai értik, akik már rég nem szeretik a munkájukat. Még mindig jól akarjuk csinálni a munkánkat. Néhány évvel ezelőtt Apa azt mondta, hogy attól még, hogy utálom a munkámat, az nem mentség arra, hogy rosszul végezzem. Mondjuk ő arra következtetett, hogy én csak ücsörgök és panaszkodok állandóan, ahelyett, hogy csinálnám a dolgom.… Bővebben »

Egy mondat, amit a sikeres munkavállalók már nagyon unnak

Szerző: | 2017-05-07

Gondoljunk arra a pillanatra, amikor egy kollégánk, vagy ismerősünk elért valami kimagaslót. Legyen az egy kinevezés, béremelés, kitüntetés, vagy bármi más. Mit mondtunk neki? Valószínűleg mondtunk egy szívből jövő gratulációt neki. Ezzel nincs is gond, de ugye sokszor folytatjuk ezt a gondolatot úgy, hogy “jaj de jó neked”, vagy “jaj de szerencsés vagy”. Ezzel már sikerült is a… Bővebben »

Hogyan növelhetjük könnyedén a munkahelyi kedveltségünket?

Szerző: | 2017-04-26

Leírunk most három nagyon egyszerű, és sok esetben magától értetődő tippet, hogy hogyan lehetünk sokkal kedveltebb személyek a kollektívában. Ezekre bárki képes, és bármilyen munkahelyen működnek. Ha mi akarunk lenni a legjobb arc kollégák 🙂   Tegyük meg azokat a dolgokat, amiket senki nem akar megcsinálni. Hallottuk már azt a panaszkodást egy kollégánktól, hogy: “Hogy volt mersze Józsinak… Bővebben »

Mit jelent az érzelem alapú vezetés?

Szerző: | 2017-04-24

Kétféle elménk van. Az egyik az értelmi elme, a másik az érzelmi elme. Az értelmi elme mindig hátrányban a felfogás és a válasz tekintetében, mert az első lökést mindig a szív adja, nem a fej. Az érzelmileg rátermettek életrevalóak. Jól ismerik saját érzelmeiket és a másokét is helyesen kezelik. Vigyáznunk kell mert a szélsőséges érzelmek tönkretehetik az értelmi… Bővebben »

Általános vezető-beosztott kapcsolatok

Szerző: | 2017-04-13

Ideális főnök alatt általában olyan személyt értünk, aki demokratikusan viselkedik, mindenkit igyekszik bevonni a döntésekbe, és ezt úgy teszi, hogy a háttérből támogatja őket, és megadja nekik a kellő tiszteletet, szabadságot és önállóságot. A beosztottja emiatt partnerként fogja kezelni, képes lesz vele megtárgyalni a munkával kapcsolatos dolgokat probléma, idegeskedés nélkül, és tényleg úgy érzi majd, hogy saját maga… Bővebben »

7 dolog, amitől mindenki tart (még a főnököd is)

Szerző: | 2017-04-11

Butaságot mondunk: Biztos előfordult már velünk, hogy hülyeséget mondunk. Ez mindenkiben benne van, így néha hajlamosak vagyunk nem is hozzászólni egy témához, pusztán ettől tartva. Nem akarjuk, hogy butának, hozzá nem értőnek vagy furának tartsanak minket. Senki sem tökéletes, néha mindenkinek kicsúszik olyan a száján, aminek nem kellett volna. (Jó) ötleteink száma egyenlő a nullával: Nem sok félelmetesebb… Bővebben »