Category Archives: Munkahelyi kapcsolatok

Versengés a sztahanovokkal?

Szerző: | 2017-10-17

Ugye ismerős az a helyzet, amikor valaki olyannal dolgozunk együtt, aki mindig azzal akar kitüntetődni, hogy minél többet dolgozik, milyen sokáig szokott bent maradni, mennyire sok dolga van… Amikor a szakmai mazochizmus összetévesztődik az elkötelezettséggel, és ezt még a főnök sem veszi észre, akkor még rosszabb a helyzet. Így mindig ők lesznek az elsők, a munka hősei, az… Bővebben »

Hogyan tegyünkjó benyomást a főnökünkre?

Szerző: | 2017-10-16

Erről a kérdésről általában mindenkinek az jut eszébe, hogy “be kell nyalni…” Ez sajnos néha működik is, de mi most ennél civilizáltabb tippeket szeretnénk adni annak érdekében, hogy kiváló kapcsolatot tudjunk kialakítani a főnökünkkel. Pillantsunk a naptárára. Ha van hozzáférésünk a naptárához, akkor bármikor meg tudjuk nézni, hogy éppen mikor szabad, vagy nem szabad. Lehet, hogy nem is… Bővebben »

Hogyan tegyük hatékonyabbá a munkahelyi e-mail-ezést? (2. rész)

Szerző: | 2017-10-13

A sikeres munkavégzéshez elengedhetetlen a hatékony munkahelyi kommunikáció. Ennek egyik alapvető pillére az elektronikus levelezés. Gyakran azonban ez is nehézkes, ezért most egy két részes bejegyzésben mutatunk nektek 30 tippet, hogy hogyan csinálhatjátok még jobban! 16. Mindig tudjuk, hogy hogyan kereshetjük vissza később az e-maileket. A tárgyban vagy legalább az üzenet szövegében legyenek olyan kulcsszavak, amik alapján akár… Bővebben »

Hogyan tegyük hatékonyabbá a munkahelyi e-mail-ezést? (1. rész)

Szerző: | 2017-10-12

A sikeres munkavégzéshez elengedhetetlen a hatékony munkahelyi kommunikáció. Ennek egyik alapvető pillére az elektronikus levelezés. Gyakran azonban ez is nehézkes, ezért most egy két részes bejegyzésben mutatunk nektek 30 tippet, hogy hogyan csinálhatjátok még jobban! Iratkozzunk le a sok fölösleges hírlevélről, amikre azt hittük, hogy majd érdekesek lesznek és elolvassuk, de a valóságban annyira nem. Higgyük el, nagyon… Bővebben »

A legjobb kérdés az első héten az új munkahelyen

Szerző: | 2017-10-03

Az első hetek mindig megterhelők egy új munkahelyen. Gyorsan pörögnek a dolgok, és gyakran találkozunk olyan dolgokkal, feladatokkal, amivel eddig még nem. De hát ezért váltottunk, hogy újat tanuljunk, és fejlődjünk, nem? Nézzük a naptárban a sok meetinget és megbeszélést, és csak annyi a célunk, hogy túléljük őket. Persze senki nem várja el, hogy egy hónap alatt minden… Bővebben »

Tippek, ha betelt a pohár a cégnél

Szerző: | 2017-09-27

“Utálom a munkám. Utálom a cégem. Utálom a főnököm.” Sok ember utál valamit, vagy valamit a munkájukban, és meg sem tudom számolni, hányszor hallottam mostanában ezeket a mondatokat… Mit csinálj, ha utálod a munkád? Ez nem jó, több okból sem. Először is, nehéz munkába menni minden nap, amikor utálod. Másodszor, nem jó hangoztatni az interneten azt a tényt,… Bővebben »

Hogyan akklimatizálódjunk egy új munkahelyen?

Szerző: | 2017-09-13

A legnagyobb profiknak is meg kell szokni egy új munkahelyet. A szokásokat, a folyamatokat, a munkamegosztást, stb. Lássunk most négy tippet arra, hogy felgyorsítsuk ezt a folyamatot. Figyeljünk oda a vállalati kultúra apró részleteire. Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy ez mennyire fontos. Ezek lehetnek akár magas szintű vállalati értékek, de akár nagyon aprólékos munkafolyamat-megosztások is. Általában ezek íratlan… Bővebben »

Hogyan szerezzünk jó pontokat az első munkahéten?

Szerző: | 2017-09-07

Belépni egy új munkahelyre örömteli, izgalmas, és egyben ijesztő is lehet. Hogy fogunk kijönni a kollégákkal? Milyen lesz a hangulat? Vajon akarnak majd velünk ebédelni? Szerencsére tehetünk azért, hogy jó benyomást keltsünk. Nézzünk meg ezek közül négyet. Tudnál mesélni a feladatodról? Ahhoz, hogy eredményesen tudjunk kommunikálni más kollégákkal a cégnél, tudnunk kell, hogy pontosan mivel foglalkoznak. Meg kell… Bővebben »

Hogyan osszuk be jobban az időnket a munkahelyen?

Szerző: | 2017-09-01

Általában mindenki örülne, hogy ha 40 órából állna egy nap, hogy több mindenre jusson idő. Az elvégzendő dolgok listája sosem ürül ki, sose tudunk olyan korán hazaérni, mint szeretnénk, és szinte sose érezzük úgy, hogy mindent megcsináltunk, amit akartunk. Viszont itt van két egyszerű lépés, ami segíthet abban, hogy jobbá tegyük a helyzetet. Lépés: Képzeljük el az ideális… Bővebben »

3 dolog, ami mindenkit érdekel a munkájával kapcsolatban, pedig nem kéne

Szerző: | 2017-08-31

Vannak olyan dolgok, amiken szeretünk agonizálni. Emberi természetünkből fakadóan versenyzünk, jobbak akarunk lenni, meg akarjuk mutatni, ki akarunk tűnni, stb. Itt van a három leggyakoribb eset, amivel nem kellene foglalkoznunk. A barátaink többet keresnek, mint mi. Amikor az évfolyamtársammal beszélgettem, és mondta, hogy mennyit keres, majdnem megfulladtam…. MENNYIT?! Utána egész éjszaka azon töprengtem, hogy ő mennyivel több sört tud… Bővebben »