Munkahelyi prezentációs technikák (1. rész)

Nagyon sok munkakör egyik legfontosabb eleme az, hogy kiválóan tudjunk prezentálni. Akár eredményeket, akár terveket vagy stratégiákat. Akár kollégáknak, akár top menedzsereknek. Ezért úgy gondoltam, hogy egy vázlatot érdemes lenne összeállítani, ami talán segíthet nektek felkészülni, főleg ha még rutintalanok vagytok benne. Az első részben a felkészülés stádiumával foglalkozunk.

  1. Mielőtt belekezdünk a felkészülsébe, értsük meg a közönség elvárásait és érdekeit. Nagyon fontos, hogy ne a magunk szemszögőből csináljuk végig, hanem nekik szóljon.
  2. Ehhez pedig az szükséges, hogy ismerjük, milyen a célközönség, kikből áll, milyen populációból vesznek részt, stb.
  3. Tervezzük meg alaposan a beszéd / prezentáció strukturáját. Egy egészen modern megközelítés a következő hármas struktúra. Azzal érdemes kezdeni, hogy miért beszélünk a témáról. Ezt utána ki kell szélesíteni úgy, hogy legyen bizonyíték arra, hogy mást is foglalkoztat a téma, majd a égén konkrét megoldások kellenek.
  4. Ne zsúfoljuk túl a diákat, nem érdemes, mert követhetetlen lesz, és amúgy sincs sok idő elmondani. A felolvasásos stílus pláne borzasztó.
  5. Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás, mondjuk fel, adjuk elő otthon, vagy valaki előtt, segít.
  6. Ezzel együtt kérjünk is visszajelzést. Kintről mindig más, és ami nekünk jónak tűnik, azt más lehet, hogy nem érti, vagy rossznak találja,.
  7. Memorizáljuk az első és az utolsó sort. Igazából az a legjobb, ha ezt a kettőt magoljuk be csak, a többiről jó lenne, ha természetesen tudnánk beszélni.
  8. Nagyon jó klubok, szakkörök léteznek, illetve online oktatóanyagok, gyakorló programok, kis utánajárással nagyon sokat tudunk fejleszteni magunkon, akár drága tréningek nélkül is.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek