Munka és magánélet egyensúlya

Ez a hozzáállás valahol dicséretes, mert szorgalmasságra utal. De ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül jó is. Sokszor halljuk, hogy fontos megtalálni a munka és a magánélet egyensúlyát. Nem véletlenül, mert ez tényleg így van. Nézzünk meg három szokást, ami segíthet ennek az elérésében.

  1. Maradjunk elkötelezettek. Persze ezt könnyű mondani, de ez nagyon fontos. Egy egyszerű példa erre. Ha a meetingekre mindig bevisszük a laptopunkat, és azt böngésszük, meg e-mailekre válaszolgatunk, vagy akár a telefonunkat nyomkodjuk, akkor az biztos jele annak, hogy nem érdekel a munkánk. Viszont ha odafigyelünk, és megadjuk a tiszteletet mindenkinek ezzel, akkor máris sokkal elkötelezettebbnek számítunk. Néha nehéz, meg unalmas, de nem ez a lényeg 🙂
  2. Tudni kell, hogy mikor mondjunk igent és nemet. Tök jó dolog felajánlani a segítségünket másoknak, illetve elvállalni önként plusz feladatokat. Ezek nagyon pozitív tulajdonságok, és sok hasznos hozadékuk lehet, addig amíg tudjuk kezelni a mennyiséget. Ha ezt túlzásba visszük, akkor egyszerűen mindenki megszokja, és ránk fogja tukmálni az összes feladatot, mert hát úgyis szívesen megcsináljuk. Így pedig nyilván nem marad annyi időnk a napból, és máris eltűnik az egyensúly
  3. 1-2-1. (one-to-one, vagyis kétszemközti meeting). Egyeztessünk gyakran a vezetőnkkel, de legalábbis rendszeresen. Ilyenkor van időnk helyzetjelentést adni a dolgainkról neki, hogyan haladunk, miben kell segítség, miben kell fejlődnünk, milyen céljaink vannak, és egyáltalán, hogy kicsit jobban megismerjük egymást. Így a főnökünk meg lesz győzve arról, hogy valóban azt csináljuk, amivel foglalkoznunk kell, illetve látni fogja azt is, hogy törődünk a munkánkkal/kollégáinkkal/cégünkkel. Ha pedig ő elégedett, akkor valószínűleg mi is azok vagyunk. Ha pedig elégedettek vagyunk, akkor valószínűleg nem kell túlóráznunk, meg állandóan a munkával foglalkoznunk, és több idő marad a magánéletre.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek

Egy vezető dolga az, hogy rámutasson, hol lehet még fejlődni, hogyan lehet „növekedni” szakmailag. És ha véletlenül a rossz vágányon lennénk, vagy nem hozzuk az elvárásoknak megfelelő szintet, akkor azért