Milyen a jó sales-es?

Szerző: | 2018-03-06

Szeretnék írni egy rövid bejegyzést arról, hogy kinek való az értékesítés. Előre bocsátom, hogy ezek általános megállapítások lesznek, és nem feltétlenül érvényesek mindenki esetében.

Az értékesítése egy nehéz szakma, bármilyen termékről vagy szolgáltatásról is legyen szó. Sokan azonosítják a telefonálgatós rátukmálós emberkékkel ezt a szakmát, de ez azért sokszor távol áll az igazságtól. Nyilván a legtöbb sales-es feladata az új ügyfelek/potenciális vásárlók/megrendelők felkutatása, megszólítása, “kinyitása” és adott esetben az ő igényeiknek a kiszolgálása.

Ezek a feladatok egy eléggé speciális személyiségtípust igényelnek. Nem mindenki képes hosszú távon arra, hogy felhívogasson idegen embereket, és megpróbáljon eladni nekik bármit. Ehhez határozottnak kell lenni, meggyőzőnek, asszertívnek…. De mindezt úgy, hogy kedvesen, és illedelmesen tegyük.

Kell vastag bőr az arcra is. És kell az, hogy a sok visszautasítást el tudjuk engedni, és ezen ne keseredjünk el. Mert sok ilyen lesz.

Sok lesz a bunkó is, úgyhogy erre is fel kell készülni. Sok mindenkinek derogál, hogyha ajánlanak neki valamit. Ezt jól kell tudni kezelni. Türelmesnek kell lenni, és tudni kell lenyugtatni az esetleg ideges, ingerült embert is.

Az igazán jó sales-es megérti a vevő igényét és nem ráerőltetni akar valamit, hanem a vevő problémájára akar megoldást találni. Na jó, egy kicsit az első is fontos, de értitek 🙂

Author: Demeter Marcell

Demeter Marcell Szent István Egyetem ABPK: Személyügyi és felnőttképzési szervező BA Szent István Egyetem GTK: Emberi Erőforrás Tanácsadó MA

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

1 − egy =