Mikor “kötelező” visszajelzést adnunk vezetőként?

Vezetőként kemény dolog kritikát és visszajelzést adni, de csak akkor lehetünk jó vezetők, ha ezekben az esetekben is megálljuk a helyünket.

  1. Ha a beosztott nem teljesít határidőre egy feladatot. Persze ha már megtörtént, sok mindent nem tudunk tenni. De arra jobban oda tudunk figyelni, hogy a mit tehetünk annak érdekében, hogy a jövőben ez ne így legyen.
  2. Ha egy beosztott nem reális célokat tűz ki maga elé. Nagyon könnyen elveszíthetik a motivációjukat, ha nem érik el a célokat. Ezeket nyilván sokszor a vezető tűzi ki, de az ambiciózus kollégák a maguk eredményeit is hajtják. Na ezeket kell segíteni reálisan belőni.
  3. Amikor nem fókuszál egy kolléga. Nem jó az, ha az ablakon bámul ki az ember, és minden elveszi a figyelmét. Erre fel kell hívni a figyelmét, és segíteni neki a megoldásban. Leginkább azzal, hogy mivel tudnánk kellőképpen lekötni őt…
  4. Ha egy kolléga nem kezdeményez. A passzivitás a motiváció hiányára is visszavezethető, de akár a támogatottság, és az ezáltal kialakult önbizalomhiányra is. Ha nem érzi biztonságban magát a kolléga, és nem mer bedobni új ötleteket, és kezdeményezni, akkor el is fog menni.
  5. Ha hibát követett el. Csak az nem hibázik aki nem dolgozik. A felelős emberek tudják, hogy ha hibáztak, akkor baj van. De nem kell még jobban megnehezítenünk a dolgukat, inkább törekedjünk arra, hogy tanuljanak a helyzetből, és ettől többek legyenek.
  6. Ha egy beosztott bunkó volt egy másikkal. Nyilván ez nem jó dolog, de igyekezzünk normálisan elmagyarázni nekik, és megfelelően mediálni a helyzetet.
  7. Ha egy kolléga nem tud beilleszkedni. Ez a csapatnak és a szóban forgó kollégának is kellemetlen, úgyhogy igyekezzünk ezt neki megfelelően kommunikálni, hiszen ez az ő érdeke is. De a csapatot is meg kell kérnünk, és toleranciára szoktatni őket. Persze egy rutinos vezető eleve nem választ olyan csapattagot, aki nem illeszkedne be jól.
  8. Ha pletykálnak. Ez mindig rombolja a hangulatot, a morált, és a csapatkohéziót. Sokkal jobb egy őszinte és nyitott csapat, és ennek a kialakításában a vezetőnek nagyon nagy szerepe van.
  9. Ha nem jól osztja be az idejét. Erről már többet cikkeztünk. Nekem is nagyon nagy segítség volt, amikor a vezetőm megmondta, hogy mire mennyi időt fordítsak, és mit milyen sorrendben csináljak.
  10. Ha esik a teljesítménye. Itt igazából az a legfontosabb, hogy kiderítsük az okot, és kezdjünk el dolgozni a megoldásán. Adjuk meg a szükséges támogatást ehhez!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

kilenc + húsz =