Hogyan érdemes megírnunk a felmondólevelet?

Eldöntötted, hogy tovább állsz? Nehéz téma. De ilyenkor mindig meg kell írni egy felmondólevelet. Ami valamikor jó érzés, ha utáljuk a jelenlegi helyet, kollégákat, de valamikor pedig nagyon rossz, mert amúgy szeretünk ott dolgozni, csak mondjuk egy jobb ajánlattal elcsábítanak minket. Mindegy is melyik verzió lép életbe, itt egy általános minta, illetve tippek, hogy az utolsó heteket hogyan tudjuk megkönnyíteni.

  • Nem kell cukormázat húzni az egészre. Kezdjük azzal, hogy konkrétan leírjuk: “Alulírott [Demeter Marcell], ezúton bejelentem, hogy az XY munkakörömből felmondok. A felmondási időmet ekkor/akkor kívánom megkezdeni, az utolsó munkanapom pedig, ZX.” A lényeg a formalitás, és a korrekt, tisztességes hangnem.
  • Köszönetnyilvánítás. Illik megköszönni a munkáltatónak a lehetőséget, hogy náluk dolgozhattunk. Röviden, tömören emeljük ki a legjobb dolgokat, hogy mit kaptunk a cégtől, mi volt jó, mi fog hiányozni. Még ha nagyon várjuk is a következő munkahelyet, akkor se feledjük, hogy ezekre az emberekre még szükségünk lehet később is, de ha másra nem, a referenciakéréskor.
  • Szintén nagyon jó ötlet lehet felajánlani a segítségünket azért, hogy megkönnyítsük a váltást/pótlást. Ne ígérjünk olyat, amit nem tudunk betartani. De ha tudunk ajánlani valakit, próbálunk a network-ben keresni a helyünkre alkalmas ismerőst, az jó pont lehet. Ha van mód 1-2 hétig szimultán dolgozni, akkor a betanítás/munka átadása is szintén nagy segítség. Illetve amit csak lehet, zárjunk le, adjunk át, fejezzünk be, intézzünk el. Fontos, hogy tudják, hogy a végsőkig csapatjátékosok, tisztességesek és korrektek vagyunk. Magyarországon mindenki ismer mindenkit, könnyen jutnak el infók volt kollégáktól más helyekre, úgyhogy érdemes mindent tisztán csinálni. Sokan mennek vissza a régi cégükhöz, úgyhogy emiatt különösen nem mindegy, hogy felégetjük-e azokat a hidakat vagy sem 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

12 − 11 =