Hogyan érdemes megbeszélni a főnökkel, ha hibáztunk, és hogyan hozzuk ki ebből a maximumot?

Mesélek egy sztorit. Egy ember a karrierje elején elkövetett egy hibát, ami életre szóló leckét nyújtott számára. Egy fontos értekezletre hívták, ahol kiemelt, kulcsfontosságú ügyfelekkel kellett találkozni, és prezentációt tartani nekik egy üzleti témában. A város egy olyan pontján volt az esemény, ahol még nem járt. Nagyon fontos volt, hogy megjelenjen, de a dokumentumok, amik nála voltak, talán még fontosabbak. Lényeg a lényeg, hogy nem tervezte meg rendesen az utazást, és el is késett, ahogy kell… Na hát ez nyilván nem volt jó kezdés, és a srác főnöke nem volt éppen boldog a történtek miatt.

Később egy szeniorabb kollégája odament hozzá, és azt javasolta, hogy gondolkodjon el azon, hogy vajon mik lehetnek azok a dolgok, amik miatt a főnöke nem tud éjszaka aludni. Na ezeket kell tudni megoldani, és akkor nem fognak ilyenek történni.

Kemény…. nehéz lehetett ezt így elfogadni. De tegyük fel magunknak is ezt a kérdést. Vajon mi lehet az? Szerintem a legtöbbünknek egy ilyen helyzet jut eszébe. Felkészületlennek tűnni nagyon fontos emberek előtt. És ez nyilván nem az ő hibája volt. De mégis ő vitte el a balhét. Persze ránk förmedt, de az ügyfél őt fogja számon kérni. Ő adja a nevét a dolgokhoz. Nem jó ilyen kellemetlen helyzetbe hozni sem őt sem magunkat.

Bár az eseményt már nem tudta visszacsinálni a srác, és a bocsánatkérés sem hozta vissza az ügyfelet, de azért megkérdezte, hogy mi az, ami miatt nem tud éjszaka aludni a főnöke? Elkezdtek dolgozni már egy új projekten, és ehhez kapcsolódóan ezt válaszolta a vezető: „Valahogy meg kellene oldani a költségvetést úgy, hogy mi osszuk be, ne pedig az én főnököm, szerinted ezt hogy kéne csinálni?”

A háttérsztori mindegy is. De ez a beszélgetés arra juttatta el a srácot, hogy a munka nem abból áll, hogy feladatokat kell elvégezni, hanem abból, hogy problémákat kell megoldani. Ez pedig azt eredményezte, hogy a kapcsolatuk kivirágzott, a korábbi hiba ellenére.

Szóval a mondanivaló. Egy ilyen egyszerű kérdés nagyon sokat tud dobni a vezetőnkkel kialakított kapcsolat minőségén. És ez egy olyan kérdés, amit nem is kellemetlen feltenni. Egyszerűen csak kérdezzük meg. Sokpozitívumot tud hozni a dolog majd 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek