ha nem lenne tippünk arra, hogy mi milyen kérdést tegyünk fel az interjún

Szerző: | 2018-06-12

Bizonyára mindenki tudja, hogy az állásinterjú (jó esetben) nem csak arról szól, hogy faggatnak minket, hanem mi is tehetünk fel kérdéseket a munkahelyről, a csapatról, a feladatokról, és még sok mindenről. Ez azért kiemelten fontos, mert nekünk is tudnunk kell, hogy megfelelő-e számunkra a pozíció. Emlékezzünk rá, hogy a jó állásinterjú egy kétirányú beszélgetés, nem pedig egy kihallgatás. Ezért mi is kérdezhetünk bátran, akár kicsit személyesebb jellegű dolgokat is!

Összeállítottunk nektek egy 51 kérdésből álló listát, ami segíthet beindítani a fantáziátokat.  A teljesség igénye nélkül, csak felsorolás szintjén, ötletelés gyanánt.

  1. Hogyan néz ki egy átlagos munkanap nagyvonalakban?
  2. Melyek a legfontosabb projektek vagy feladatok, amiket a lehető leghamarabb kell megoldani jelenleg?
  3. Be tudna mutatni egy konkrét projektet, amin dolgoznom kellene majd?
  4. Mik azok a kompetenciák, amiket a leginkább szükségesnek tartanak a jelöltben?
  5. Mi az a tulajdonság, ami sikeressé tesz valakit ebben a pozícióban?
  6. Milyen skill-ek hiányoznak a jelenlegi csapatban, amit szeretnének úgymond „feltölteni”
  7. Nagyságrendileg mekkora költségvetéssel kellene dolgoznom?
  8. Mit tart a legnagyobb kihívásnak a pozíciót betöltőre nézve?
  9. Ez a pozíció régóta létezik a cégnél, vagy csak mostanában lett létrehozva?
  10. Ön szerint a munkakörhöz tartozó feladatokban, felelősségi körökben várható változás az elkövetkezendő fél-egy évben?
  11. Számíthatok-e továbbképzésre, tréningre, tanfolyamra, amin részt kell majd vennem?
  12. Milyen képzési lehetőségek vannak a munkavállalók részére?
  13. Van-e lehetőség szakmai fejlesztésre, szintlépésre?
  14. Lesz-e lehetőségem a céget képviselni szakmai rendezvényeken, konferenciákon?
  15. Hol folytatja karrierjét az az ember, akinek a helyét szeretném betölteni? (óvatosan kérdezzünk)
  16. A pozíciót korábban betöltők hova jutottak, hova fejlődtek? Vállalaton belül maradtak, vagy máshova mentek át?
  17. Mik azok az eredmények, fejlődési tendenciák, amit az első egy hónapban szeretnének látni az új munkatárstól?
  18. Mik lesznek az elvárásaik egy és múlva az munkatárstól?
  19. Milyen a teljesítményértékelési rendszerük? Milyen gyakran kerül sor teljesítményértékelésre formálisan?
  20. Milyen skálák mentén, milyen mutatókkal történik majd a teljesítményem értékelése?
  21. Ön mióta a cég munkatársa?
  22. Változott-e az Ön szerepe, feladata amióta itt van?
  23. Ön hogyan került ide, mi vonzotta a céghez?
  24. Mivel foglalkozott korábban?
  25. Mi a kedvenc része a munkakörének? Mit szeret a legjobban csinálni?
Author: Demeter Marcell

Demeter Marcell Szent István Egyetem ABPK: Személyügyi és felnőttképzési szervező BA Szent István Egyetem GTK: Emberi Erőforrás Tanácsadó MA

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

10 − 7 =