A rossz főnök 10 tulajdonsága (1. rész)

Szerző: | 2017-03-20

Nemrég a jó főnök kiváló tulajdonságairól írtunk. Most nézzük meg az ellenkezőjét! Ebben és a következő bejegyzésben 10-10 olyan dolgot sorolunk, amit mindenki utál a főnökében. Akinek nem inge… 🙂

  1. Nem kommunikálnak: Univerzálisan ez az egyik legrosszabb dolog, amit egy vezető csinálhat. Mindig legyünk nyitottak, segítőkészek a beosztottjainkkal, adjunk és fogadjunk visszajelzéseket.
  2. Nárcisztikusak: Önmagukat érzik a középpontban. Beképzeltek és egoisták. Egy jó csapatban nincs “én”, csak “mi” és ez hatványozottan kéne hogy vonatkozzon a vezetőkre is.
  3. Nem jól mikro-menedzseli a csapatát: Néhány vezetőnek a munka minden egyes aspektusára kihatással kell lennie. feltétlenül… Az összes csapattagra, munkafolyamatra, mindenre. Ha nem vagyunk képesek ilyen helyzetben bízni a csapatunkban, és hagyni önállóan dolgozni, akkor el kell rajta gondolkodnunk, hogy egyáltalán van-e még csapatunk…
  4. Van kiskedvence: Az egy dolog, ha munkán kívül az egyik beosztottunkkal jóban vagyunk. De a munkahelyen mindenkinek egyenlőnek kell lennie, nem kivételezhetünk senkivel, nem adhatunk jobb feltételeket csak azért a csinos kolléganőnek, mert csinos… Ez csak egy példa, de ha megérzik a beosztottak, hogy valakivel jobb a viszonya a vezetőnek, az konfliktust fog eredményezni.
  5. Nincsenek tiszta elképzelései, vagy ezek állandóan változnak: Ha egy főnök maga sem tudja, hogy mit vár el a dolgozóktól, akkor a dolgozó hogy is teljesíthetné ezeket, hogyan felelhetne meg? Vagy ha mindig mást akar a főnök. Ugyanez a helyzet.
  6. Félelemmel motivál: Ó hányszor láttuk már ezt… Ha ezzel akarunk keménykedni, meg munkára bírni az embereket, akkor nagyon rosszul állunk a dologhoz. A szigor az nem rossz dolog, de normális keretek között. ÉS nem összetévesztendő a félelemben tartással. A nyugodt és boldog munkavállaló mindig termelékenyebb, mint az aki fél… Magyarol ha sok profitot szeretnénk akkor boldog és lelkes melósokat kell “nevelni”, nem pedig rabszolgákat.
  7. Ordít, elveszti a fejét: Szerintem nem sok mindenkinél válik be az, hogyha ordítással akarja helyre tenni a fejét a főnök. Utána csak még rosszabbul érzi magát. Én legalábbis biztos. Viszont ha normálisan elmondják nekem, hogy mit csináltam rosszul, tisztességesen, mint egy embernek, akkor veszem a lapot és odafigyelek rá, és még kellemetlenül se érzem magam. Persze kell, hogy ott legyen a “letolás” a mondandóban, de lehet ezt civilizáltan is csinálni.
  8. Döntésképtelen: A vezető azért vezető, mert neki kell meghoznia a döntéseket. Ha ez nem megy, akkor nem jó vezető. Ezt nem is kell nagyon túlragozni. Ha azt se tudja mit ebédeljen, akkor a céget se fogja tudni a helyes irányba terelni. Vagy, ha meg is hoz nagy nehezen egy döntést, ami nem jó, akkor nem fogja vállalni azt.
  9. Learatja a babérokat: Sokszor dicsekednek a beosztottak nélkül elérhetetlen eredményekkel a főnökök. Nem baj, ha őt dicsérik meg, vagy ő áll ki prezentálni az eredményeket, és őt tapsolják meg. De böfögje már oda, hogy a csapattal együtt csináltuk, és köszi mindenkinek a munkáját, együtt meg tudtuk csinálni. Ettől már mindenki jobban érzi magát.
  10. Másokat okol: Az előző pontban szenvedő vezetők fordított esetben ezt szokták cselekedni. Nem vállalják a felelősséget, és a beosztottakra próbálják hárítani a hibákat. Ez gusztustalan. Nem csak azért kell, hogy kapják a zsíros fizut, hogy menő autóval járhassanak, és elmondhassák, hogy ők a főnökök, hanem azért, hogy ha kell akkor álljon ki a beosztottakért, és igen is vállalja a felelőséget a jóért és a rosszért is.
Author: Demeter Marcell

Demeter Marcell Szent István Egyetem ABPK: Személyügyi és felnőttképzési szervező BA Szent István Egyetem GTK: Emberi Erőforrás Tanácsadó MA

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizenkilenc − hét =